برپایی دومین نمایشگاه آثار هنری سندروم داون در رشت

نمایشگاه نقاشی و هنرهای تجسمی اعضای کانون حمایت از فرزندان سندروم داون در رشت برگزار شد.

برپایی دومین نمایشگاه آثار هنری سندروم داون در رشت

به گزارش ۸دی، محمد حسن پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: این نمایشگاه به همت کانون حمایت از فرزندان سندروم داون رشت و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار شد و شامل ٨٠ اثر نقاشی از ٣٠ نفر از اعضای این کانون است.

وی ایجاد انگیزه و ترغیب این کودکان به فعالیت های هنری ، آشنا کردن مردم با توانمندی های اکتسابی فرزندان بی آلایش سندروم داون و تغییر نگرش مردم به این گروه از افراد جامعه را از اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با بیان این که سندرم داون یک اختلال ژنیتکی است و افراد مبتلا به سندرم داون بجای ۴۶ کروموزوم دارای ۴٧ کروموزم هستند افزود: کانون حمایت از فرزندان سندروم داون دارای مجوز از سازمان بهزیستی استان گیلان است که به صورت یک کانون غیر دولتی و در قالب یک سازمان غیر انتفاعی مردم نهاد با شعار فرزند توانمند ، خانواده پویا ، جامعه فراگیر از اردیبهشت ماه سال ١٣٩۴ مشغول به فعالیت است.

محمد حسن پور تصریح کرد: نمایشگاه نقاشی فرشتگان کانون سندروم داون رشت از تاریخ ٢۴ تا ٢٨ تیر ماه ٩۶ در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ٩:٣٠ تا ١٣ ظهر و ١۶:٣٠ تا ٢٠ شب در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت پذیرای مردم است.

 

 

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه