۲۸۰ اصله انواع چوب جنگلی قاچاق در لاهیجان کشف و ضبط شد

۲۸۰ اصله انواع چوب آلات جنگلی قاچاق و ۳۰ استر هیزم توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در رودبنه شهرستان لاهیجان کشف و ضبط شد.

۲۸۰ اصله انواع چوب جنگلی قاچاق در لاهیجان کشف و ضبط شد

به گزارش ۸دی، تعداد ۲۸۰ اصله انواع چوب آلات جنگلی غیر مجاز از گونه های مختلف به حجم ۱۳ متر مکعب در محوطه یک کارخانه برنج کوبی در رودبنه شهرستان لاهیجان کشف و ضبط شد.

حدود ۳۰ استر هیزم (معادل ۱۸ مترمکعب چوب) نیز در بازرسی مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لاهیجان نیز که در محوطه این کارخانه دپو شده بود کشف و ضبط شد.

گفتنی است مأموان یگان حفاظت منابع طبیعی در حین انجام گشت زنی در حوزه شهرستان لاهیجان برابر گزارش مردمی در خصوص حمل و نگهداری غیر مجاز چوب آلات جنگلی توسط مالکان یک کارخانه برنج کوبی و دپوی آن در محوطه کارخانه بلافاصله با هماهنگی نیروی انتظامی شهرستان، در معیت ماموران کلانتری رودبنه در محل حضور یافتیم.

مالکان کارخانه مذکور به محض اطلاع از حضور ضابطان قضایی به منظور جلوگیری از ورود مأموران، نسبت به قفل نمودن محوطه ورودی کارخانه اقدام کرده که این عمل آنها مانع از کشف چوب آلات نشد.

لازم به ذکر است در بازرسی از محوطه کارخانه مقدار چوب آلات جنگلی غیر مجاز از گونه های  گردو، لرگ، ممرز و توسکا شامل ۱۵۰ اصله انواع گرده بینه و گرده کاتین به حجم حدود ۱۰ متر مکعب و همچنین حدود ۳۰  استر هیزم دپو شده و همچنین در ادامه بازرسی تعداد ۱۳۰ اصله گرده کاتین از گونه های فوق الذکر به حجم سه متر مکعب مخفی شده در داخل بیشه زار و حدود ۱.۵ متر مکعب چوب آلات تبدیلی استتار شده بوسیله چادر کشف شد که تمامی چوب آلات ذکر شده ضبط و اقدامات قانونی لازم به منظور معرفی متخلفان به مراجع محترم قضایی انجام گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه