۷ مرکز اورژانس اجتماعی در استان گیلان راه اندازی می شود

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان از راه اندازی هفت مرکز اورژانس اجتماعی به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان های این استان خبرداد.

۷ مرکز اورژانس اجتماعی در استان گیلان راه اندازی می شود

به گزارش ۸دی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی گیلان رضا جعفری با اشاره به آغاز هفته بهزیستی از ۲۵ تیرماه، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه ششم توسعه و سند توسعه ملی هفت مرکز اورژانس اجتماعی همزمان با این هفته در استان گیلان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه این مراکز در شهرهای بالای ۵۰ هزار خانوار به بهره برداری می رسد، افزود: صومعه سرا، آستانه اشرفیه ، ماسال، رضوانشهر، شفت، سیاهکل و املش از جمله این شهرها هستند.

معاون اموراجتماعی بهزیستی گیلان  با اشاره به اینکه در حال حاضر اورژانس اجتماعی در شهرهای رشت، فومن، انزلی، تالش، لاهیجان ، رودبار، آستارا ، لنگرود و رودسر دایر و مشغول ارائه خدمات رایگان است.

جعفری خاطرنشان کرد: با راه اندازی این هفت مرکز جدید، مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در همه ۱۶شهرستان استان فعال است و بهزیستی گیلان جزء نخستین استان های موفق کشور در این زمینه است.

وی گفت: طلاق، بحث حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، کودک آزاری، همسر و سالمند آزاری، خودکشی، حل تنش و تعارضات زناشویی از مهمترین زمینه های فعالیت این مراکز است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان ادامه داد: افراد می توانند در صورت نیاز به این خدمات با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس گرفته و از خدمات شبانه روزی و رایگان روانشناسان و مددکاران این اداره کل حمایتی-امدادی استفاده کنند.

رضا جعفری تصریح کرد: در سال ۹۵، هزار و ۲۰۰ نفر از مردم گیلان از خدمات مراکز اورژانس اجتماعی استان برخوردار شده اند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه