شکری مطرح کرد؛

شبکه برق کشور مربوط به ۳۰ سال پیش است/ اصلاح خطوط برق با اعتبارات اندک قابل اصلاح نیست

شکری با قدیمی خواندن شبکه برق کشور گفت: زیرساخت‌های برق فرسوده است و با اعتبارات اندک قابل اصلاح نیست.

شبکه برق کشور مربوط به ۳۰ سال پیش است/ اصلاح خطوط برق با اعتبارات اندک قابل اصلاح نیست

به گزارش ۸دی، محمود شکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش، با اشاره به وضعیت پوسیده شبکه برق کشور، اظهار کرد: ممکن است ظاهر شبکه برق در گیلان خوب به نظر برسد اما در برف زمستان و یا در گرمای تابستان مشاهده می‌کنیم که کلاً زیرساخت پوسیده‌ای داریم.

وی بابیان اینکه زیرساخت‌های فرسوده با کوچک‌ترین حوادثی خود را نشان می‌دهد که چه فاجعه‌ای در این خطوط شبکه وجود دارد، افزود: مردم بزرگ‌ترین ضربه را از شبکه‌های فرسوده برق متحمل می‌شوند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل ضعف در شبکه برق را قدیمی بودن زیرساخت‌های آن برشمرد و گفت: زیرساخت‌های برق برای اوایل انقلاب است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اذعان به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دهه اول انقلاب واقعاً یک سازندگی بی‌نظیری بود، خاطرنشان کرد: اگر اخلاص، اعتقاد، ایمان و آن جهادی که در اوایل انقلاب نبود و کار انجام نمی‌شد، کشور به این آبادی نمی‌رسید.

شکری همچنین به وضعیت اسفبار خدمات‌رسانی دستگاه‌های متولی برق در پیش از انقلاب افتضاح خواندن وضعیت شبکه برق در آن زمان تصریح کرد: در قبل از انقلاب تا یک کیلومتری شهرها آب و برق وجود نداشت اما اکنون ما در ییلاقات و کوه‌ها شاهد جاده، آب آشامیدنی و برق هستیم.

وی به حرکت جهادی مسئولان در آن زمان در پی خدمت‌رسانی به مردم اشاره کرد و افزود: اگر شاهد هستیم در دوردست‌ها مردم از خدمات آب و برق و گاز بهره‌مند می‌شوند نشان‌دهنده این است که مسئولان در آن زمان حرکات جهادی انجام دادند و هیچ‌گاه به ساعت نگاه نمی‌کردند.

نماینده مردم تالش بزرگ در خانه ملت گفت: مسئولان آن زمان از تاریکی صبح می‌رفتند و تا ۱۲ شب به خانه‌ها برمی‌گشتند و مدام مشغول خدمت‌رسانی می‌شدند، اما اکنون تا ساعت دوازدهم روز نشده کارمندان ما بعضاً در حال جمع‌کردن وسایل و ملزومات خود هستند که بروند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شبکه برق در گیلان مربوط به ۳۰ سال پیش است، گفت: شبکه برق کنونی ما به دلیل اینکه جمعیت زیاد شده و هم فرسوده هستند پاسخگوی نیاز مردم نیست.

شکری کمبود اعتبار و بالا بودن هزینه‌های خدمات برق را از دیگر شکلات در حوزه برق‌رسانی برشمرد و گفت: باید شبکه‌های برق را جایگزین و ازنظر قدرت برق دهی توانمند می‌کردند اما با این منابع اندکی که وجود دارد، نمی‌توان خطوط شبکه برق را اصلاح کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه