امام جمعه اسالم:

بعضی از قراردادهای خارجی کشور نگران‌کننده است

امام جمعه اسالم با اشاره ضمنی به قرارداد نفتی با توتال فرانسه گفت: بعضی از این قراردادها واقعا نگران‌کننده است و ما نمی‌توانیم به خاطر دلخوشی بعضی از مسئولین، نسبت به مسائل کشور ساکت باشیم.

بعضی از قراردادهای خارجی کشور نگران‌کننده است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم ضمن تبریک آزادسازی موصل از گروه تکفیری داعش در عراق اظهار داشت: پیروزی موصل، ختم خلافت خود خوانده داعش و سر فصل جدیدی از حیات عزت‌مندانه ملت بزرگ عراق در کنار هم بود.

وی با بیان اینکه این پیروزی ثمره وحدت نیرو ها و بسیج ظرفیت های مردمی عراق برای دفاع از وطن بود افزود: پیروزی موصل، محصول جهاد با اخلاص و با انگیزه الهی و پاک و تجلی نقش مرجعیت و علمای با بصیرت و انقلابی و شکست توطئه های شوم تجزیه طلبان و اختلاف بر انگیزان آمریکا در منطقه بود.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه پیروزی موصل موجب شکست توطئه اختلاف قومی و مذهبی و تشدید شکاف بین شیعه و سنی در منطقه شد گفت: موصل دومین شهر بزرگ عراق بود که در سایه خیانت برخی مسئولان عراقی ۳۷ ماه اشغال شد. متأسفانه خیانت بسیار زشت چند مسئول عراقی نسبت به کشور خودشان سبب کشته شدن هزاران نفر از مردم مظلوم موصل و سبب خسارت های عظیمی در شهر و ویرانی هزاران خانه و تأسیسات دولتی و بی خانمانی و یتیمی هزاران نفر از مردم موصل شد.

جدائی تأکید کرد: این خیانت ضربه سنگینی بر پیکره ی کشور عراق محسوب می شود. چه بسا اگر مردم عراق و دیگر نیرو های امنیتی دقت بیشتری می داشتند، این اتفاق نمی افتاد. مردم فهیم و با بصیرت ایران بزرگ و سرافراز هم نباید نسبت به مسائل پیرامونی خودشان بی‌تفاوت باشند که نیستند.

خطیب جمه اسالم با اشاره ضمنی به قرارداد نفتی با توتال فرانسه اظهار کرد: بعضی از این قرار دادها واقعا نگران کننده است و ما نمی توانیم به خاطر دلخوشی بعضی از مسئولین، نسبت به مسائل کشور ساکت باشیم. هر چند اسم کسانی که دغدغه مسائل کشور را دارند امروز دلواپسان گذاشته اند، انصافاً دلواپس بودن بعضی جا ها نه تنها بد نیست، بلکه لازم است.

وی با تبریک ۲۶ تیر ماه سالروز تأسیس شورای نگهبان افزود: نیم نگاهی به مجموع فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری در مورد شورای نگهبان نشان می دهد که جایگاه این نهاد در نظام اسلامی، جایگاه حساس و بسیار مهمی است. گرچه اسم شورای نگهبان بیشتر در ایام انتخابات مطرح است ولی وظایف شورای نگهبان فقط به تایید صلاحیت افراد در ریاست جمهوری و مجلس نیست. شورای نگهبان در نظام ما در واقع نگهبان خطر انحراف از دین و قانون اسلامی هم هست.

جدائی ادامه داد: شورای نگهبان با توجه به این که جایگاه ویژه ای دارد به همین خاطر به شدت مظلوم هم واقع شده و یکی از نهادهایی است که بیش رین هجمه و حمله و توهین‌ها را تا به حال در پرونده کاری خودش ثبت کرده است. البته اخیرا احساس می شود که شورای نگهبان، کفّه مصلحت اندیشی اش سنگین تر شده و همین باعث شده، عده ای از نیرو های ارزشی و مؤمن هم گلایه مند شده اند. در هر حال از اعضای ۱۲ نفری شورای نگهبان انتظار می رود به سوال‌هایی که در دل‌ها پنهان مانده به صورت شفاف پاسخ بدهند

امام جمعه اسالم با تسلیت ۲۵ شوال و ۲۹ تیر روز شهادت رئیس مکتب جعفری، امام هدایت، حجه اللهی، ولی الله، امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) در سال ۸۳ هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند (دوران بنی امیه) در سال ۱۱۴ هـ.ق به امامت رسیدند و در سال ۱۴۸ هـ.ق در سن ۶۵ سالگی به شهادت رسیدند. شرایطی که در آن زمان حاکم بود، به گونه ای شد که امام صادق (ع) از بین تمام کار های لازم، امور مهم، کار های فرهنگی و علمی و تربیتی و دینی را مقدم داشتند. با این که در آن زمان عده ای از نزدیکان امام، راه قیام را در پیش گرفتند،  عده ای هم به مسیر های دیگری رفتند، ولی امان صادق (ع) نیاز روز جامعه را با توجه به افت شدید فرهنگی و دینی، کار های علمی و دینی و تربیتی تشخیص دادند و ترجیح دادند که به تقویت بنیان های دینی بپردازند.

وی ادامه داد: هر جامعه ای که علم و معرفت، دانش و خرد در آن از پایین ترین ارزش، برخوردار باشد باید برای ظهور مفاسد و مشکلات اجتماعی، آماده باشد. هرجامعه ای که مدرک گرایی در آن ارزش شد،
هرجامعه ای که مدرک تقلبی در آن باب شد، هر جامعه ای که به سوی پایان نامه های تقلبی و پیش ساخته برود، باید فاتحه بسیاری از چیز ها را خواند.

حجت السلام جدایی افزود: هر جامعه ای که علم و دانش و خرد و تدین در دانشگاه های شان، جایگاهی نداشته باشد آن دانشگاه ها تبدیل به رقّاص خانه ها و تبدیل به مرکز فسق و فجور خواهد شد. رشد علمی کشور، رشد فرهنگی کشور، رشد دینی کشور به رکود رسیده است.  با این که ابزار های جدید فراوان شده است.  با این که بمباران علمی و اطلاعاتی فراوان شده، اما گریز پایی عجیبی نسبت به اندیشه، تحقیق و مطالعه دیده می شود.

وی با با بیان اینکه جامعه ای که در آن بودجه برای گچ و سیمان و آجر، به راحتی تخصیص داده می شود اما برای اندیشه و خرد و علم، بودجه ای وجود ندارد، باید هم مظاهر جاهلیت در آن غوغا کند گفت: باید برای ظهور جاهلیت و عوارض آن، ستاد بحران، آمادگی داشته باشد. امام صادق (ع) نمونه بارز آتش به اختیار بودند. بدون توجه به مسیر حاکمیت، مستقلاً دانشگاه های بزرگ اسلامی را تاسیش کردند و هزاران دانش جوی تشنه علم و دانش و معرفت و حکمت و الهیات را پرورش دادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه