آیت‌الله قربانی:

سردار سلیمانی، اباالفضل امام خامنه ای است/ حاج قاسم ظرف سه سال کتاب عمر داعشی ها را پیچید

آیت الله قربانی گفت: سردار سلیمانی بزرگترین استراتژیست دنیای اسلام است که ظرف ۳ سال کتاب عمر داعشی ها را پیچید.

سردار سلیمانی، اباالفضل امام خامنه ای است/ حاج قاسم ظرف سه سال کتاب عمر داعشی ها را پیچید

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته شهر رشت اظهار داشت: افراط و تفریط در جامعه اسلامی زیاد شده است، با وجود اینکه امیرالمومنین(ع) بسیار بر این امر تاکید داشت و در خطبه های نهج البلاغه نیز در رابطه با این امر صحبت کرده است.

وی با بیان اینکه مسلمان باید میانه رو باشد و با گریزی به آیات سوره فرقان تصریح کرد: مومنان و ابرار کسانی هستند که در زمان انفاق میانه رو هستند و نباید آنچنان باشند که در انفاق بخل بورزند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اندازه باید در زندگی رعایت شود گفت: امیدواریم مسئله سود از بانک ها از بین برود و مردم میانه روی را در این مسئله رعایت کنند و سعی کنیم زندگی ما بر اساس اسلام و قرآن باشد.

قربانی در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه تامین اجتماعی برای کمک به محرومان است گفت: بعضی ها کور و کر و عقب مانده ذهنی هستند، تر و خشک کردن اینها وظیفه نظام‌ اسلامی است که بر دوش تامین اجتماعی است.

خطیب جمعه شهر رشت با اشاره به گرمی هوا و مشکل کم آبی در کشور گفت: مردم از برق و گاز استفاده فراوان می کنند، باید اصل میانه روی در مصرف اینها رعایت شود و مدیران باید در رساندن آب به کشاورزان تلاش کنند.

وی ضمن تاکید بر تعامل مدیران و مسئولان استانی با مردم گفت: مسئولان باید در رساندن آب و برق به کشاورزان طی زمان باقی مانده تا پایان فصل کشاورزی وظایف خود را به درستی انجام دهند.‌

قربانی با اشاره به سفر ترامپ به فرانسه گفت: داعش متولد آمریکا است، آمریکا از قانون بین‌المللی سرپیچی می کند، اینها یاغی و سرکش هستند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به حادثه موصل بیان کرد: آمریکا می گفت برای بیرون کردن داعشی ها کمتر از ۱۰ سال وقت ندارد، اما با فرمان ولایت فقیه و مرجعیت عراق که شرکت در جنگ علیه داعش را واجب کفایی دانست، ۲۵۰۰۰ از برادران سنی در حشدالشعبی شرکت کردند و مسیحیان و هم چنین ایزدی ها در این جمع شرکت کردند و بزرگترین ضربه را به داعش وارد کردند و ۲۷۰۰۰ داعشی کشته شدند.

قربانی ادامه داد: همانطور که علی(ع) کنار جنازه طلحه گریه کرد ما از کشتن آنها خشنود نیستیم اینها تحت تبلیغات غلط دشمن به برادر کشی مشغول شدند، اما اگر اینها را نمی کشتند ۵۰ کیلومتر باقی بود تا بعداد را بگیرند.

وی سردار سلیمانی را بزرگترین استراتژیست دنیای اسلام دانست و گفت: سردار سلیمانی ما اباالفضل امام خامنه ای حفظه الله است ظرف ۳ سال کتاب عمر داعشی ها را پیچید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه