هدف از سفرم به گیلان ارزیابی خسارات ناشی از برف است

معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهمور هدف از سفر به استان های گیلان و مازندران را آگاهی از نتایج فعالیت گسترده در مناطق برف گرفته و ارزیابی خسارات ناشی از برف به این دو استان و نحوه امداد رسانی به این مناطق اعلام کرد.

هدف از سفرم به گیلان ارزیابی خسارات ناشی از برف است

به گزارش ۸دی نیوز، محمد باقر نوبخت در نشست بررسی آخرین وضعیت مناطق برفی گیلان که در سالن استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه حامل پیام سلام گرم و تشکر صمیمانه ریاست جمهوری در سفر به استان گیلان است گفت: از ادب ، همکاری ، مودت ، صمیمیت مردم گیلان در برابر مشکلات برف تشکر می کنم.

 وی ادامه داد: ابراز همدردی و صمیمیتی که بین مردم و مسولان این استان پس از بارش برف سنگین مشاهده شده، حاکی از فهیم بودن و فرهنگ بالای مردم این مناطق است.

نوبخت همچنین با قدردانی از تلاشهای استاندار گیلان و مدیران دستگاههای اجرایی، نمایندگان و ائمه جمعه گفت: از صداوسیما و رسانه ها نیز باید تشکر کرد که به دقت از وضعیت مناطق برفی گزارش کردند.

معاون رئیس جمهور افزود :از استاندار گیلان که در سال‌های متمادی حسن تدبیر خود را نشان داده است و به همین دلیل به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان منصوب شد سپاسگزارم.

وی خاطرنشان کرد : نتیجه این صمیمیت در بیش از سه دهه ای که از عمر پربرکت نظام اسلامی می گذرد ، پیشرفت کشور و تلاش برای گذر از بحران ها و رفع مشکلات است.

 jpg757

نوبخت اضافه کرد : همه تلاش و کوشش مسوولان بر این محور است تا شرایطی فراهم شود که مورد رضایت و تایید مقام معظم رهبری باشد.

معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهمور  هدف از سفر به استان های گیلان و مازندران را آگاهی از نتایج فعالیت گسترده در مناطق برف گرفته و ارزیابی خسارات ناشی از برف به این دو استان و نحوه امداد رسانی به این مناطق اعلام کرد.

سخنگوی دولت  خواستار تهیه گزارشی کامل و دقیق از میزان خسارات در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و مسکونی تا دو روز آینده برای ارایه به هیات دولت شد.

وی همچنین با اشاره به بازدید وزرای راه و شهرسازی و نیرو از مناطق برف زده گیلان و مازندران افزود: علاوه بر وزرای یادشده، مسوولان وزارت جهادکشاورزی و هلال احمر نیز در این مناطق حضور یافتند که این امر، نشان دهنده اهتمام دولت به پیگیری وضعیت استان های شمالی است.

به گفته معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهموری به منظور سرعت در بازسازی مناطق آسیب دیده و تقویت مالی، تنخواه گردانی بزودی برای این امر اختصاص و ابلاغ می شود.

محمدعلی نجفی نیز در این نشست با بیان اینکه تلاش کردیم تا در بحران برف مردم مشکلات کمتری داشته باشند گفت: هرآنچیزی که تاکنون برای مردم انجام داده ایم کم است، چرا که حق مردم ما بیشتر از اینها است و همانطوریکه امام راحل و مقام معظم رهبری فرمودند مردم ولی نعمتان ما هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان به بازدیدهای میدانی خود از مناطق برف زده اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که می توانیم به مردم عزیزمان خدمت بی منتی را انجام دهیم.

 jpg755

نجفی تاکید کرد: ماشین آلات استان فرسوده است و اگر بار دیگر شاهد چنین شرایطی باشیم، امکانات ما جوابگو نیست و نیازمند نوسازی فوری ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و موتوری هستیم.

وی ادامه داد: خسارات زیادی هم به بخش های زیربنایی ، مسکونی و کشاورزی وارد شد که برای جبران این خسارات هم باید اعتبار کافی اختصاص یابد.

استاندار گیلان افزود : نقاط ضعف و قوت ستاد بحران باید ارزیابی شود و با برنامه‌ریزی و آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، مسائل و مشکلات موجود در اینگونه موارد از میان برداشته شود ، زیرا مردم از مسئولان انتظار دارند هیچ گونه کم کاری انجام نشود .

وی با بیان اینکه حجم بارش برفی که تمامی شهرستان های استان درگیر آن باشند بی سابقه است اظهار داشت: شهرستان های انزلی، صومعه سرا و فومن بیشتری خسارات وصدمات را در بحران برف اخیر دیده  اند.

استاندار گیلان با اشاره به تماس های معاون اول و رئیس دفتر  رئیس جمهور از سوی دکتر روحانی در ایام بارش برف گفت: ریاست جمهور در ایامی که شاهد بحران برف بودیم بارها پیگیر مشکلات استان بودند و ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده داشتند.

نجفی ادامه داد: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور هم با تماس های مکررخود و ائمه جمعه و نمایندگان استان در مجلس نیز با تماس های تلفنی با بنده پیگیر مسائل و مشکلات بودند و به ما دلگرمی می دادند.

وی با اشاره به بارش شدید برف در مرکز استان اظهار داشت: با وجود حجم وسیع برفی که در رشت داشتیم، اما با مدیریت خوبی که صورت گرفت ، در همان روز نخست شاهد بازشدن معابر اصلی بودیم .

استاندار گیلان با تقدیر از همراهی و همدلی مدیران و فرماندران در مدیریت بحران گفت : کمتر ساعاتی در شبانه روز بود که با مدیران و فرمانداران استان تماس بگیرم و پای کار و درمیدان کار نباشد.

 jpg756

نجفی همچنین با اشاره به  حضور همه جانبه نیروهای نظامی و انتظامی در کنار مردم و مسئولین اظهار داشت: نیروهای انتظامی،سپاه پاسداران و بسیج، ارتش و وزارت دفاع همه جانبه پای کار بودند و امکانات خود را برای کاهش مشکلات مردم و خدمت رسانی به مناطق مختلف استان به کار گرفتندکه جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: در این ایام نیروهای جمعیت هلال احمر در صحنه امداد رسانی با عشق و شجاعت، ایثارگرانه برای خدمت به مردم تلاش کردند.

نماینده عالی دولت درگیلان با بیان اینکه مدیران موفق خود را در بحران ها نشان می دهند ، گفت : از حضور پر رنگ و خوب شرکت توزیع برق ، بنیاد مسکن ، دانشگاه علوم پزشکی ، آب منطقه ای ، آب و فاضلاب شهری و روستایی ، آموزش و پرورش  و همه بخش های دولتی و خصوصی در بحران برف تشکر می کنم.

   jpg759

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه