چه کسانی می‌خواهند هر روز ایرانی‌ها عزادار شوند؟!

آتنای دوباره مظلوم و تلاش برای قتل روزانه ۱۹ آتنای دیگر!

می‌خواهند افکار عمومی و حتی مسئولان را به اشتباه بیاندازند تا از چاله سبک زندگی فعلی، به چاهی عمیق، فرو افتند، چاهی که در آن هر سال چند آتنا قربانی نمی‌شوند بلکه هر روز، ایران، ۱۹ بار عزادار می‌شود.

آتنای دوباره مظلوم و تلاش برای قتل روزانه ۱۹ آتنای دیگر!

به گزارش ۸دی، سید رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره عمار درباره ماجرای قتل آتنای ۷ ساله و سوء استفاده رسانه‌ای جریان استحاله طلب برای ارتباط دادن آن با عدم اجرای سند ۲۰۳۰ نوشت:

بعد از ماجرای دلخراشی که بر آتنا، دختر مظلوم ایرانی گذشت، برخی‌ها، این اتفاق را به اجرایی نشدن بیست_سی نسبت دادند. در این مورد، نکات زیر قابل ذکر است:

  • گفته می‌شود بیست‌سی می‌توانست مهارت ورود آتناها را برای ورود به اجتماع بیشتر کند و از این واقعه به پیشگیری کند. (البته معلوم نیست واقعا آتنا دچار اشتباه شده یا احتمالاً در برابر یک مرد ۴۲ ساله، گریزی برایش نبود.) حقیقت این است که برای پیشگیری، هر آنچه لازم بود، در متن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (ابلاغ شده در سال ۹۰) وجود داشت و نیازی به بیست‌سی نیست. حال اگر برای اجرای بخش‌های مرتبط سند، کمکاری‌ای صورت گرفته، باید در عملکرد دولت‌ها از سال ۹۰ تاکنون ردیابی شود.
  •  بیست‌سی، تنها یک اصل نیست بلکه مجموعه‌ای از طرح‌ها و دستورات مثبت و منفی است. مخالفت با کلیت آن، به‌خاطر قسمت‌های منفی است نه به معنای رد قسمتهای مثبتش. اگر اجرای آن به امنیت آتناها کمک می‌کرد، در عوض، قسمت‌های دیگرش، جوانان ایرانی را به قاتلان آتناها تبدیل می‌کرد! اگر قاتل و متجاوز تربیت کنیم و بعد به کودکان بگوییم مراقب باشید، معلوم است چه کسی بازنده است و عمق فاجعه چقدر.
  • اگر قرار است کسی پاسخگو باشد، مردمی نیستند که با نگرانی درباره آینده فرزندانشان، کشور را از شر بیست‌سی نجات دادند، که مسئولانی هستند که در این ۶ سال، در اجرای سند تحول، کمکاری کرده‌اند.
  • در آمریکا، طبق آمار، روزانه ۱۹ کودک فقط بر اثر تیراندازی کشته می‌شوند. آمار تجاوز و ربایش و زورگیری جدا. آمریکا، نماد آموزش و پرورش مدرن و بیست‌سی است. وقتی در ماجرای کشته شدن آتنا، اجرا نشدن بیست‌سی را علت وقوع حادثه معرفی می‌کنیم در واقع دانسته یا نادانسته، افکار عمومی و حتی مسئولان را به اشتباه می‌اندازیم تا از چاله سبک زندگی فعلی، به چاهی عمیق، فرو افتند، چاهی که در آن هر سال چند آتنا قربانی نمی‌شوند بلکه هر روز، ایران، ۱۹ بار عزادار می‌شود.
  • مردم پارس آباد حق دارند چنین عصبانی باشند. پاره‌ای از تنشان را از دست دادند. در این بین، برخی‌ها، بر پیکر مظلوم آتنا نیز رحم نمی‌کنند. تلاش می‌کنند با تطهیر بیست‌سی، یک آموزش و پرورش خطرناک را ترویج کنند و جامعه را به‌جایی برسانند که هر روز ۱۹ آتنا مظلومانه کشته شود. با این‌ها چه باید کرد؟
  • معاهده های ننگین در تاریخ معاصر، به این خاطر بارها به مردم ایران تحمیل شده اند که ما هرگز، در هنر و رسانه، از ساحت گفتمان مقاومت و دستاوردهایش دفاع نکردیم. حالا نیز بیست سی را نباید تمام شده پنداشت. اگر مردم و به ویژه مسئولان! اقناع نشوند باید منتظر سند بن بست آور بیست سی، در طرح و لباسی نو باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه