نماینده مردم رشت در گفتگو با 8دی:

قرارداد با توتال یک اشتباه بزرگ است / باید مراقب بود کرسنت جدیدی برای پرداخت غرامت ایجاد نشود

نماینده مردم رشت گفت: قرارداد با شرکت توتال که سابقه بدعهدی در ارتباطش با ۳ قرارداد نفتی با ایران دارد یک اشتباه بزرگ از سوی وزارت نفت است.

قرارداد با توتال یک اشتباه بزرگ است / باید مراقب بود کرسنت جدیدی برای پرداخت غرامت ایجاد نشود

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره قرارداد نفتی توتال و با اشاره به اینکه برخی شرکت داخلی هم درخواست سرمایه‌گذاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی را داشته‌اند اظهار داشت: قرارداد با کشورهای بیگانه در صورتی که توانایی و نیروی متخصص داخلی نداشته باشیم مشکلی ندارد.

وی افزود: قرارداد با توتال که در رابطه با ایران سابقه بدی هم دارد و به بسیاری از افراد در داخل کشور رشوه داده است و برخی از این افراد هم‌اکنون در زندان هستند و علاوه بر این، شرکت توتال سابقه بدعهدی را نیز در کارنامه خود در ارتباط با ۲ یا ۳ قرارداد نفتی با ایران دارد یک اشتباه بزرگ از سوی وزارت نفت است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نگرانی در بین مردم و تعدادی از نمایندگان وجود دارد که یک کرسنت دیگری در این قرارداد تکرار شود.

کوچکی‌نژاد گفت: آمریکایی‌ها تاکنون اجازه نمی‌دادند هیچ شرکت بزرگ دیگری برای سرمایه‌گذاری در ایران کار کند و اکنون هم به شرکتی اجازه داده‌اند که سابقه زیادی در بدعهدی با ما دارد.

وی با اشاره به اینکه توتال هم اکنون پنجمین شرکت فاسد در دنیاست اظهار کرد: آمریکایی‌هایی یک لحظه هم نمی‌خواهند به نظام جمهوری اسلامی کمک کنند و سابقه تاریخی ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که آنها نه تنها کمکی به ما نکرده‌اند بلکه از کوچکترین روزنه‌ای برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کنند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: اینکه حالا آنها اجازه داده‌اند یک شرکت بزرگ بیاید در یک میدان مشترک نفتی با قطر برای ما سرمایه‌گذاری کند جای تردید وجود دارد و باید مراقب باشیم که کرسنت دیگری ایجاد نشود تا در قبال آن بعدها غرامت پرداخت کنیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه