رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان:

دستگاه‌های دیالیز بخش دولتی استان گیلان فرسوده است‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌گیلان با بیان اینکه استان ‌در حال حاضر یک‌هزار و ۸۰ بیمار دیالیزی دارد، گفت: دستگاه‌های دیالیز بخش دولتی گیلان فرسوده است.

دستگاه‌های دیالیز بخش دولتی استان گیلان فرسوده است‌

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، شاهرخ یوسف‌زاده چابک در مراسم افتتاح مرکز دیالیز کاسپین با اشاره به اینکه افتتاح مرکز دیالیز کاسپین برکات زیادی برای بیماران کلیوی استان گیلان دارد اظهار داشت: استان گیلان در حال حاضر یک هزار و ۸۰ بیمار دیالیزی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از خدمات‌رسانی ۲۲۵ دستگاه دیالیز در استان گیلان خبر داد و افزود: ۲۰ دستگاه دیالیز از میزان مذکور در مرکز دیالیز کاسپین به بیماران دیالیزی استان خدمات‌رسانی می‌کند.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه ۵۱ دستگاه دیالیز مربوط به بخش خصوصی است، تصریح کرد: دستگاه‌های دیالیز بخش دولتی با فرسودگی مواجه است و استان گیلان هم اکنون در بخش دولتی نیازمند ۷۰ دستگاه دیالیز است.

وی پایداری و تداوم یک بخش دیالیز را مهم‌تر از راه اندازی و ایجاد آن عنوان کرد و گفت: تداوم و پایداری یک بخش دیالیز هزینه‌های زیادی را به‌دنبال داشته و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای بخش‌های دیالیز، هزینه‌های گسترده‌ای را برای دانشگاه علوم پزشکی دارد خاطرنشان کرد: تامین نیازهای دیالیزی برای بخش دولتی با چالش‌های زیادی مواجه است.

یوسف‌زاده چابک با اشاره به اینکه با اقدامات  گسترده تلاش می‌شود تامین امکانات در این حوزه با ضعف عملکرد مواجه نشود خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه نیروی انسانی بخش‌های دیالیز با مشکل مواجه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه