در گفتگوی 8دی با نماینده مردم رودبار:

باید معیشت بیش از ۳۵هزار رودباری در کنار آزادراه رشت-قزوین تامین شود

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از ایجاد چندین طرح عمرانی صنعتی در رودبار خبر داد و گفت: اقتصاد و معیشت بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم رودبار در کنار آزادراه رشت- قزوین تامین می شود.

باید معیشت بیش از ۳۵هزار رودباری در کنار آزادراه رشت-قزوین تامین شود

منوچهر جمالی در گفتگو با خبرنگار ۸دی از طرح بزرگ گاز رسانی در شهرستان رودبار خبر داد و اظهار داشت: ۶۴ روستا در دستور کار گاز رسانی قرار دارند و قرارداد های آن تنظیم شده است.
وی در ادامه مطلب افزود: در برخی از روستاها عملیات گازرسانی شروع و در روستاها دیگر به زودی عملیات گاز رسانی شروع می شود.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آب شرب روستایی، گفت: در تلاشیم تا بیشترین و بهترین صورت آب رسانی برای مردم رودبار را فراهم کنیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتبار های مناسبی از سوی مجلس برای طرح های بزرگ آب رسانی در رودبار گذاشته شده است.
جمالی همچنین به مسئله آسفالت راه های روستایی رودبار اشاره کرد و گفت: سال گذشته اقدامات مربوط به آسفالت خوب بوده و امیدواریم در سال جاری هم رضایت بخش باشد که در تلاشیم تا از همه توان خود در این حوزه نیز استفاده کنیم.
وی با اشاره به جانمایی آزادراه قزوین رشت در محدوده شهر رودبار افزود: ما قول گرفته ایم که آزادراه به گونه ای از داخل شهر رودبار رد شود که به بازار زیتون رودبار آسیب وارد نکند.
نماینده مردم رودبار به اهمیت این آزاد راه و درگیر بودن آن با اقتصاد شهرستان رودبار اشاره کرد و گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم رودبار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بازار زیتون رودبار کسب روزی می کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: برند بازار زیتون کشور و بازار بزرگی که محصولات و فراوردهای زیتون را عرضه می کند شهرستان رودبار است که باید حفظ شود.
جمالی همچنین به پیگیری ها در خصوص تخفیفات عوارضی برای خودروهای پلاک رودبار اشاره کرد و گفت: باید تخفیفات ویژه عوارضی برای ماشین های شهرستان رودبار لحاظ شود که دستور وزیر را در این رابطه گرفته ایم و معاون وزیر و کارشناسان مربوطه در تلاش برای فراهم آوری این مهم هستند.
وی با بیان اینکه باید شرایط به گونه ای پیش رود که معیشت مردم رودبار بهتر شود، تصریح کرد: درصدد فراهم آوری شرایط برای ورود پیمانکار جهت فعال کردن پتروشیمی در رودبار هستیم.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در تشریح روند صنایع پتروشیمی رودبار افزود: سرمایه گذار پتروشیمی در رودبار حاضر و زمین نیز به وی تعرفه شده و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده که مورد رضایت سرمایه گذار نیز قرار گرفته و به زودی مطالعات و طرح خود را شروع خواهند کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین به مسئله اختلالات شبکه های تلفن همراه و تلاش ها برای رفع آن اشاره کرد و گفت: اکنون در آنتن دهی شبکه های موبایل رودبار مشکلاتی را داریم که در این راستا جلساتی تشکیل شده و امیدواریم مشکلاتی که در سطح روستاها و حتی بخش های این شهرستان وجود دارد، حل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه