خبرنگار: ابوالفضل شکری
در گفتگوی 8دی با مدیرکل‌ثبت‌و‌احوال‌گیلان مطرح شد؛

آمار ولادت، وفات، ازدواج و طلاق گیلان در سال ۹۵ چگونه است؟/ مردم برای کارت ملی هوشمند اقدام کنند

روحانی فر گفت: الان سازمان ثبت و احوال فراخوان تعویض کارتهای ملی که در سالهای ۸۰ تا ۸۹ صادر شده اند را در درستور کار خودش داده و بزودی از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

آمار ولادت، وفات، ازدواج و طلاق گیلان در سال ۹۵ چگونه است؟/ مردم برای کارت ملی هوشمند اقدام کنند

قاسم روحانی‌فر مدیرکل سازمان ثبت و احوال گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به اینکه جمعیت واجد شرایط گیلان برای دریافت کارت ملی هوشمند حدود ۲ میلیون نفر است، اظهار داشت: تاکنون ۹۳۳ هزار کارت ملی هوشمند یعنی برای معادل ۴۸ درصد جمعیت واجد شرایط صادر شده است.

روحانی‌فر با تشریح سیاستهای پیشروی سازمان ثبت و احوال افزود: الان سازمان ثبت و احوال فراخوان تعویض کارتهای ملی که در سالهای ۸۰ تا ۸۹ صادر شده اند را در در ستور کار خودش داده و بزودی از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اظهار اینکه تا پابان سال ۹۷ مردم باید همه کارت هوشمند داشته باشند، ادامه داد: برنامه داریم تعداد ۶۴۷۰۰۰ فقره کارت ملی هوشمند را در در سال ۹۶ صادر کنیم لذا از همه مردم درخواست داریم برای دریافت آن اقدام کنند.

مدیرکل سازمان ثبت و احوال گیلان تصریح کرد: در مورد تعویض شناسنامه هم امسال سهمیه ۱۱۶ هزار شناسنامه مکانیزه داریم که الان الحمدلله مردم استقبال خوبی دارند و می‌توانند به ادارات ثبت و احوال و همچنین دفاتر پیشخان دولت مراجعه کنند و مدارک را آنجا تحویل دهند.

روحانی فر تاکید کرد: یکی از سیاستها درباره صدور شناسنامه‌های مکانیزه بالا بردن امنیت شناسنامه هاست چرا که احتمال جعل شناسنامه های قبلی بود در حالی که شناسنامه مکانیزه احتمال جعل رو به صفر رسانده است.

وی در پایان گفت: در سال ۹۵، ۳۰۰۶۱ ولادت و ۱۵۶۸۹ وفات، ۲۱۴۴۸ ازدواج و ۶۹۱۳ طلاق در سطح استان گیلان داشتیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه