رئیس کل دادگستری استان گیلان:

نظارت بر بیت المال اولویت دستگاه قضایی در استان گیلان است

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: نظارت بر بیت المال اولویت اقدامات قوه قضاییه در استان گیلان است.

نظارت بر بیت المال اولویت دستگاه قضایی در استان گیلان است

به گزارش ۸دی به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد سیاوش‌پور در گردهمایی مشترک فصلی روسا و دادستان‌های سراسر استان گیلان در رشت اظهار داشت: اجرای صحیح عدالت از اصلی‌ترین معیارهای قوه قضاییه است و این امر در استان گیلان به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه شهید بهشتی در مدت کوتاهی معیارها و ابعاد نظام قضایی را با الگو گرفتن از قانون اساسی در کشور برنامه‌ریزی کرد افزود: اساس کار دستگاه قضا از سوی شهید بهشتی ترسیم شد و تا به امروز ادامه دارد.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه شهید بهشتی در امور فرهنگی، آموزشی و پرورشی متخصص بود خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این شهید گرانقدر در امور فرهنگی تخصص داشت با ورود به قوه قضاییه اثرات و برکات تاثیرگذاری را بر جامعه ماندگار کرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۵ هزار پرونده وارد چرخه قضایی کشور می‌شود و رسیدگی و نظارت به این امر یک اقدام بسیار بزرگ است گفت: معرفی اقدامات و تلاش گسترده دستگاه قضا و نیروهای قوه قضاییه نیازمند معرفی و تبلیغ است و باید این مقوله با بیان نقاط ضعف و قدرت با حفظ حرمت، از سوی رسانه‌ها بیان شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه بیان عملکردها موجب شناخت مردم از زحمات و تلاش دستگاه‌ها در جامعه می‌شود افزود: جایگاه، نقش و عملکرد قوه قضاییه در جامعه بسیار مهم است و این عملکرد با تکیه بر قانون اساسی باید در جامعه پیاده شود.

سیاوش‌پور قوه قضاییه را رابطی مستقیم و تاثیرگذار در راستای اجرای عدالت در جامعه عنوان کرد و گفت: توجه به احقاق حقوق مردم در حوزه‌های مختلف شهری، ملی و بیت المال یک مسئولیت عظیم برای قوه قضاییه است و این امر به‌درستی در گیلان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه در دوران انتخابات و در برخورد با متخلفان انتخاباتی، عملکردی جدی را در پیش گرفت تاکید کرد: اگر این جدیت در دستگاه قضایی استان گیلان در دوران انتخابات وجود نداشت مشکلات غیرقابل کنترلی برای استان به‌وجود می‌آمد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به مشکلات پیش آمده در حوزه موسسات بانکی در کشور و استان، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی قبل از بروز مشکلات باید به اینگونه حوزه‌ها ورود کرده و باید مطالبه‌گر حقوق عمومی مردم باشد.

سیاوش‌پور پیگیری حقوق بیت المال، حفظ و حراست از منابع ملی را از اولویت اقدامات دستگاه قضایی استان گیلان عنوان کرد و گفت: حفظ و حراست از مراتع، جنگل‌ها و منابع ملی به‌طور ویژه از سوی دستگاه قضایی استان گیلان پیگیری می‌شود و این روند در استان ادامه دارد.

وی قوه قضاییه را محلی برای اجرای عدل در جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه امید مردم در جامعه به نقش قوه قضاییه است تصریح کرد: دستگاه قضایی نسبت به احقاق حق و حقوق مردم مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و این مسئولیت در استان گیلان به‌درستی پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر اینکه استان گیلان باید با جدیت بیشتری در حفظ و حراست از منابع ملی و طبیعی گام بردارد بیان کرد: اولویت دستگاه قضایی استان گیلان، نظارت، حفظ و حراست از مراتع، جنگل و منابع ملی استان است.

وی با بیان اینکه نظارت بر نیروی انسانی دستگاه قضایی استان به‌طور ویژه انجام می‌شود تاکید کرد: افراد در این حوزه باید به جایگاه ویژه خود توجه داشته و هرگز نمی‌توان نیروهای دستگاه قضایی یک جامعه اسلامی را فاسد نام برد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه افرادی پاک، سالم و مومن نیروهای قضایی استان گیلان را تشکیل می‌دهند افزود: حرمت‌ها همواره باید از سوی مردم و رسانه‌ها در بیان عملکردها حفظ شود و نادیده گرفتن زحمات صادقانه و خالصانه نیروهای قضایی استان گیلان ظلم و بی‌انصافی محض است.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه هیچ عقل سلیمی فساد را در قوه قضاییه آن هم در یک جامعه اسلامی نمی‌پذیرد تصریح کرد: مردم باید حرمت قوه قضاییه را حفظ کرده و قدردان تلاش‌های اعضای این شورا در استان گیلان باشند.

وی با اشاره به  اینکه بسیاری از پرونده‌های قضایی، ریشه در آموزش نامناسب دارد و باید به این مقوله در جامعه اسلامی توجه ویژه شود گفت: رسانه‌ها می‌توانند در راستای آموزش و آگاهی بخشی در جامعه در راستای مسائل  مهمی چون قوه قضاییه تاثیرگذار باشند.

دادگستری باید عاملی برای حفاظت از دین در جامعه باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت رضازاده پیش از ظهر امروز در این گردهمایی اظهار داشت: پایه و اساس ایمان، محبت و حب و بغض است و این امر از سوی پیامبر اکرم (ص) سفارش شده است.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان گیلان با اشاره به بیانات امام صادق (ع)، محبت را اساس کار ارتباط و تعامل بین انسان‌ها عنوان کرد و افزود: انسان‌ها در روابط محبت آمیز بهترین خروجی را از اقدامات خود دریافت می‌کنند و این امر در تمامی امور زندگی، برکت را به ارمغان می‌آورد.

رضازاده با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی همواره باید حالت تعبد و عبد محض را در خود پرورش و نهادینه کنیم خاطرنشان کرد: این امر یک ویژگی مهم در شیعیان است و همواره از سوی مولای متقیان امام علی (ع) به امت اسلامی سفارش شده است.

وی شغل قضاوت را شغلی مقدس در جامعه اسلامی نام برد و با بیان اینکه افراد در جایگاه و شغل خاص نباید بندگی خدا را از یاد ببرند تاکید کرد: امر قضاوت و جایگاه ویژه دادگستری در جامعه باید عاملی برای حفاظت از دین، نماز و جایگاه ویژه نماز در جامعه باشد.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان گیلان با اشاره به اینکه اعضای شورای قضایی رهبران و پیشگامان فرهنگی استان هستند و همواره می توانند همانند الگو برای مردم جامعه باشند افزود: اعضای شورای قضایی استان با ارائه عملکرد مطلوب خود می‌توانند مردم را در پیشبرد اهداف خود در استان همراه کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه