عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفتگو با 8دی:

رئیس جمهور تعیین کننده اولویت سیاسی نظام نیست/ ایران برای دستیابی به اهداف خود باید قدرت اول منطقه باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه رئیس جمهور تعیین کننده اولویت سیاسی نظام نیست، مطرح کرد: ایران برای اینکه به اهداف خود دسترسی داشته باشد باید تلاش کند تا قدرت اول منطقه باشد.

رئیس جمهور تعیین کننده اولویت سیاسی نظام نیست/ ایران برای دستیابی به اهداف خود باید قدرت اول منطقه باشد

محمد دوستار در گفتگو با خبرنگار ۸دی، در واکنش به اظهارات جدید رئیس جمهور مبنی بر اینکه ضرورتی ندارد که ایران قدرت اول منطقه شود، اظهار داشت: تعیین کننده اولویت سیاسی نظام کشور ما با رئیس جمهور نیست.
وی افزود: اولویت اول تعیین کننده اصلی قدرت در کشور مقام معظم رهبری و پشتوانه مردمی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با اشاره به وضعیت ایران در عرصه دیپلماسی قبل از انقلاب و با بیان اینکه ایران همیشه کشوری حاشیه نشین بود، گفت: کاری که امام با انقلاب انجام داد بیرون آوردن انقلاب اسلامی از حاشیه به بطن جامعه بود.
رئیس اسبق دانشگاه پیام نور گیلان با اشاره به اینکه اکنون بدون حضور ایران بسیاری از مشکلات در جوامع بین المللی قابل حل نیست، تصریح کرد: رئیس جمهور مجری دستورات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام است.
دوستار با تاکید بر اصل توانمندی سازی نظام در مقابل جهان، افزود: باید توانمندی خود را ارتقا بدهیم و تلاش کنیم نه تنها قدرت منطقه بلکه در سطح جهان هم حرف برای گفتن داشته باشیم و در مقابل زیاده خواهی های کشور ها در مقابل کشور های مستضعف دفاع کنیم.
وی با اشاره به اینکه در عرصه ای که همه جا زور و قدرت حاکم است زمانی می توانیم ابراز قدرت کنیم که قوی باشیم، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای در منطقه حاضر شویم که نه عرصه بر ما تنگ شود و از طرفی دیگر چتر حمایتی برای کشور های مستضعف جهان نیز بگیریم.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: اگر قرار است ایران در عرصه های بین المللی حضور داشته باشد باید حرف برای گفتن داشته باشد.
رئیس اسبق دانشگاه پیام نور گیلان افزود: وقتی ایران در عرصه های امنیتی، اقتصادی و غیره حرف برای گفتن داشته باشیم به راحتی می تواند در عرصه مذاکرات حاضر شویم و امتیاز بگیریم.
دوستار با بیان اینکه اگر توانمند نباشیم نمی توانیم امتیاز بگیریم، گفت: اگر قرار بر این باشد که ایران در محور قرار بگیرد نیازمندیم که کشور را مقتدر کنیم و قدرت اول منطقه ای باشیم.
وی خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش و کوشش ما این باشد که در منطقه حرف اول را بزنیم که هم بتوانیم مسیر پیشرفت خود را داشته باشیم و هم بتوانیم از مظلومان دفاع کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه