عضو کمیسیون تحقیقات مجلس:

طبق قانون اساسی دولت موظف به استفاده از سپاه برای عمران و آبادی کشور است / نباید به سپاه و ارتش نیش و کنایه زد

نماینده مردم رشت گفت: طبق قانون اساسی دولت موظف است در زمان صلح از امکانات نیروهای مسلح برای عمران کشور استفاده کند.

طبق قانون اساسی دولت موظف به استفاده از سپاه برای عمران و آبادی کشور است / نباید به سپاه و ارتش نیش و کنایه زد

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهور در مراسم افتتاح جشنواره عمران سلامت درباره حمله موشکی سپاه به داعش اظهار داشت: به نظرم آقای روحانی درباره سخنانی که مطرح می‌کنند باید بیشتر فکر کنند. اینکه می‌گویند پول موشک را من تأمین کرده‌ام درست نیست. در جمهوری اسلامی همه اموال دولت برای بیت المال است.

وی افزود: روش در پیش گرفته شده توسط رئیس جمهور روش خوبی نیست. ایشان سوگند یاد کرده‌اند که وفادار به قانون اساسی باشند. سپاه و ارتش فرزندان نظام هستند و اگر اینها پیشرفت کنند آقای روحانی موظف هستند آنها را تشویق کنند نه اینکه به آنها نیش و کنایه بزنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رفتارهای مشابه برخورد آقای روحانی با سپاه و نیروهای انقلابی در ابتدای انقلاب هم شدت گرفته بود ولی برای کسانی که از این روش استفاده کردند نتیجه نداد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه رئیس جمهور بصورت همزمان رئیس شورای امنیت ملی در کشور است گفت: ایشان به قانون تسلط دارند و نماینده مجلس بوده‌اند و مسائل را خوب می‌دانند و دانسته مسائل را مطرح می‌کنند.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور می‌دانند که فرمان نظامی دست ولی‌فقیه است و بر اساس اصل‌ ۱۵۳ قانون اساسی دولت موظف است در زمان صلح از امکانات نیروهای مسلح برای عمران و آبادی کشور استفاده کند. اگر سپاه سد و در مناطق محروم برای مردم خانه و جاده می‌سازد دولت باید به وجود این انگیزه‌ها در نیروهای انقلاب افتخار کند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه هم اکنون قرارگاه خاتم در حال ساخت سد پل رود و بخشی از اسکله منطقه آزاد انزلی در گیلان است گفت: دولت میزان بدهکاری بالایی به قرارگاه خاتم دارد و در سد پل رود منابع کمی را در اختیار قرارگاه خاتم قرار می دهد اما این قرارگاه در حال ساخت سد است و دولت نباید به چنین نهادی که در حال خدمت به کشور است نیش و کنایه بزند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه