فعال سیاسی تالش؛

محرمانه سازی امور مغایر حقوق شهروندی است / توتال اعلام کرده همه چیز به تصمیمات آمریکا بستگی دارد

فعال سیاسی تالش گفت: مدیرعامل شرکت توتال پیشتر به صراحت گفته بود که نهایی کردن قرارداد بستگی به تصمیم آمریکا دارد.

محرمانه سازی امور مغایر حقوق شهروندی است / توتال اعلام کرده همه چیز به تصمیمات آمریکا بستگی دارد

به گزارش ۸دی، عزیز عاقبتی خطبه سرا از فعالین سیاسی شهرستان تالش در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز با اشاره به انعقاد قرارداد جدید نفتی با شرکت توتال و موافقت ها و مخالفت های گوناگون با آن اظهار داشت: تشخیص نظرات صحیح کار بسیار سخت و پیچیده ای است و نیازمند بررسی نظرات و تحلیل های کارشناسان است.

عاقبتی بهره گیری از تکنولوژی روز جهانی برای رشد صنعت در حوزه نفت و گاز را مهم ارزیابی کرد و افزود: هر اقدامی در این راستا باعث خوشحالی ملت خواهد شد اما باید دید چه شده است که قراردادی که دولت با عظمت از آن یاد می کند موجب نگرانی های جدی در میان برخی کارشناسان و مخالفت های سرسختانه شده است.

این فعال سیاسی تالش انعقاد قرارداد با شرکت توتال را یکی از عوامل نگرانی کارشناسان دانست و تاکید کرد: اگر این قرارداد با شرکت دیگری منعقد می شد این قدر سر و صدا نداشت اما توتال سابقه خوبی در همکاری با کشور ما نداشته است. اگر از رشوه ۴۴ میلیون دلاری بگذریم از پروژه هایی که این شرکت هر بار به بهانه هایی واهی در همین پارس جنوبی نیمه کاره رها کرده نمیشود گذشت.

وی ادامه داد: باید برای سوالات بخش بزرگی از مردم پاسخ قانع کننده ای از سوی دولت داده شود. هر چند بنظر می‌رسد دولت علاقه ای به پاسخ دادن به سوالات ندارد اما ما بعنوان یک ایرانی حقوق شهروندی خود می‌دانیم که بدانیم آیا دولت ساز و کاری برای مقابله با بدعهدی و بهانه جویی دوباره این شرکت در همکاری با ایران دارد؟

عاقبتی گره خوردن این قرارداد با برجام را دومین ابهام جدی آن دانست و گفت: مدیرعامل شرکت توتال پیشتر به صراحت گفته بود که نهایی کردن قراردادی که در تهران امضاء کرده، بستگی به تصمیم آمریکا درباره تمدید معافیت تحریم های ایران دارد و در غیر اینصورت همه چیز روی هوا خواهد بود.

این فعال سیاسی ادامه داد: شاید من چیز زیادی از صنعت و اقتصاد ندانم ولی با اطمینان می توان گفت کشوری که مریم رجوی را با ترکی الفیصل و جان بولتون و جولیانی دور هم جمع می‌کند تا برای سرنگونی نظام ایران برنامه ریزی کنند، شریک قابل اعتمادی نیست.

عاقبتی امتیاز دهی به کشورهایی همچون فرانسه را که دائما در حال مخالفت با جمهوری اسلامی و اتحاد با ضد انقلاب هستند عجیب دانست و گفت: مهم تر از همه این مسایل روند خطرناک محرمانه سازی امور است. یعنی ما با پدیده هایی از نوع توتال و ۲۰۳۰ و غیره مواجه هستیم که به عنوان شهروند هیچ اطلاعی از آنها نداریم و گویا حقی هم برای دانستن آن نداریم شاید اینگونه مباحث شامل حقوق ملت نمی شود و مردم فقط باید با کنسرت و ربنای شجریان خوش باشند و از نظر دولتمردان نیازی به اطلاع از چنین قردادهایی در صنعت ملی نفت و… ندارند.

وی در پایان گفت: وقتی مسایل مهم کشوری با مردم در میان گذاشته نمی شود نباید انتظار داشت آنها هم در شرایط سخت پای کار باشند و در نهایت چنین روندی منجر به افزایش بی اعتمادی میان مردم و دولت می شود. دولت باید به مردم حق بدهد بدبین باشند. تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه