عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزیر جهاد کشاورزی باید در زمینه واردات بیش از نیاز برنج پاسخگو باشد

نماینده مجلس گفت: در حمایت از کشاورزان بیش از ۵۰ امضا از نمایندگان مجلس جمع‌آوری و به هیئت رئیسه جهت طرح سوال از وزیر …

وزیر جهاد کشاورزی باید در زمینه واردات بیش از نیاز برنج پاسخگو باشد

به گزارش ۸دی، محمدصادق حسنی جوریابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به عدم ارائه تسهیلات بانک کشاورزی به کشاورزان اظهار داشت: بانک کشاورزی در زمینه ارائه تسهیلات کافی، مناسب و به‌موقع مساعدت و تعاملی با کشاورزان ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس  با بیان اینکه مشکلات مالی کشاورزان با وام یکساله و سود مناسب توسط بانک کشاورزی قابل برطرف شدن است بیان داشت: تسهیلات ۵۰ درصدی باعث می‌شود کشاورزان حاصل دسترنج خود را با قیمتی که واسطه تعیین می‌کند به‌فروش برسانند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: واسطه‌ها از مشکل مالی کشاورزان سوءاستفاده کرده و برنج را با قیمتی پایین از کشاورز خریداری و انبار می‌کنند و سپس با قیمتی بالا وارد بازار می‌کنند.

وی با اشاره به عدم نیاز کشور در طول ۱۰ سال آینده به واردات برنج خارجی بیان داشت: بر اساس آمار رسمی، بین سال‌های ۸۴ تا ۹۴، ۱۵ میلیون تن برنج وارد کشور شده است که این نوع برنج به‌دلیل ترکیب موادشیمیایی و افزودنی بین ۱۰ تا ۱۵ سال قابل نگهداری است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه در زمان فروش محصول کشاورزی، برخی از افراد سودجو بازار را تحریک و باعث زیان کشاورز می‌شوند گفت: واردات بیش از نیاز برنج همراه با کاهش تعرفه از ۴۵ درصد به ۲۸ درصد و جو دادن به بازار مبنی بر گران شدن برنج باعث می‌شود کشاورزان دچار زیان شوند.

حسنی جوریابی با اشاره به شرایط آشفته کشاورزی در کشور افزود: در حمایت از کشاورزان بیش از ۵۰ امضاء از نمایندگان مجلس جمع آوری و به هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی در جهت سئوال از وزیر جهاد کشاورزی بابت واردات اخیر برنج انجام شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه در نتیجه پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی، بازار کنترل و امسال کشاورزان برای نخستین بار توانستند برنج خود را کیلویی ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان به‌فروش برسانند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه