نماینده مردم رشت در گفتگو با 8دی:

امکانات گردشگری گیلان در حد شعار است/ برخی ها هدف گردشگری را در هتل خلاصه می کنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از عدم توجه مسئولان به امر گردشگری استان انتقاد کرد و گفت: شرط اول صنعت توریسم جذب گردشگر است در حالیکه برخی ها هدف گردشگری را در هتل ها خلاصه می کنند.

امکانات گردشگری گیلان در حد شعار است/ برخی ها هدف گردشگری را در هتل خلاصه می کنند

محمدصادق حسنی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با انتقاد از وضعیت گردشگری به ویژه اقامتگاه های مناسب در استان، اظهار داشت: اقامتگاه های بین راهی مخصوصا در استان گیلان مناسب نیست در حالیکه این اقامتگاه ها در استان مازندران مناسب ترند.

وی با بیان اینکه ما خیلی در بحث اقامتگاه های بین راهی ضعیف هستیم، افزود: در بحث ایجاد اقامتگاه های بین راهی کاری انجام نشده و نیازمند تلاش های بیشتری هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به تجربه خود در امر گردشگری اشاره کرد و گفت: شخصا یک فعالیتی در حوزه اقامتگاه های بین راهی و گردشگری انجام دادم و مشاهده کرد که استقبال نمی شود.

عضو کمیسیون کشاوزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه ما در بحث هتل ها حتی در شهر ها هم مشکل داریم، اظهار کرد: در زیباکنار، کیاشهر و یا شهر انزلی حتی واحد های خوب اقامتی را نمی توان مشاهده کرد.

حسنی با انتقاد از مدیریت سواحل مبنی بر اینکه در سواحل ما، اقاماتگاه و حتی امکانات گردشگری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کسی در فکر ایجاد امکانات گردشگری نیست و اگر کاری انجام شده در حد شعار است.

وی با تاکید بر اینکه هدف گردشگر برای ورود به گیلان ماندن در هتل و اقامتگاه ها نیست، افزود: اگر هدف گردشگر ماندن در هتل باشد در شهر تهران و شهر های دیگر بهترین هتل ها وجود دارد که می توانند از آن بهره ببرند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگر میل دارد تا از مواهب طبیعی استفاده کند، گفت: برخی ها در تلاشند تا هدف از گردشگری را در ایجاد هتل ها خلاصه کنند.

حسنی با انتقاد از اینکه کدام گردشگر به خاطر ماندن در هتل وارد گیلان میشود، افزود: همه ی گردشگران هدف از حضورشان در گیلان دیدن دریا و جنگل کوه و طبیعت است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار صنعت گردشگری هتل هم باید باشد، تاکید کرد: هتل واجب نیست بلکه از مستحبات گردشگری است.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه ابتدا باید گردشگر را به استان جذب کنیم، افزود: ما باید گردشگر را در گیلان بیاوریم تا بعد با ایجاد هتل، هتلدار نیز سود کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اذعان به اینکه ما اصل قضیه گردشگری را گم کرده ایم، گفت: اصلا ما نمی دانیم جذابیت گردشگری چه چیزی است و کاری برای افزایش جذابیت نکرده ایم.

حسنی با انتقاد از عدم وجود جاذبه در دریا، گفت: اکنون فصل دریا است و در سواحل استان اقامتگاه آلاچیق وجود ندرد و حتی از ابتدایی ترین امکانات نظیر سرویس بهداشتی هم محروم هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه