عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان مطرح کرد؛

بررسی ابعاد تلاش آمریکا برای جلوگیری از مرگ داعش/ پرورش انگل‌وار تروریسم در منطقه و مزدورانه عمل کردن آمریکا

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در بررسی تلاش آمریکا برای جلوگیری از مرگ تدریجی داعش معتقد است آمریکا انگل وار تروریسم را در منطقه پرورش می دهد و در این رابطه مزدورانه عمل می کند.

بررسی ابعاد تلاش آمریکا برای جلوگیری از مرگ داعش/ پرورش انگل‌وار تروریسم در منطقه و مزدورانه عمل کردن آمریکا

رضا سیمبر در گفتگو با خبرنگار ۸دی، در بررسی ابعاد تلاش آمریکا برای جلوگیری از مرگ تدریجی داعش و چرایی این موضوع به تروریسم داعشی و نوع کنش اطلاعاتی آمریکایی در این رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا تروریسم انگل وار را در منطقه پرورش می دهد و مزدورانه عمل می کنند.

وی به دیگاه آمریکایی ها در رابطه با داعش پرداخت و افزود: از اشغال افغانستان تا کنون آمریکایی ها با هدف اقتصادی، مقطعی از ملت ها استفاده کرده است و بعد از پایان یافتن موضوع افغانستان ادامه موضع های خود را در عراق دنبال کرد و با همان شکل با احیای این تفکر در سوریه نیز همان مقاصد را دنبال می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه آمریکا مقاصد و دست خود را از کشورهای منطقه قطع نمی کند، گفت: آمریکایی ها در هر جا و زمانی لازم ببینند با تزریق پول، امکانات لجستیک و حمایت های دیپلماتیکی که از طرف کشور های مرتجعی که در منطقه دارند به حمایت داعش در منطقه می پردازند.

مدیر گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه گیلان با بیان اینکه یکی از اهداف آمریکا در حمایت از کشور های مرتجع و داعش، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: شکست موصول و بحث هایی که خوشبختانه در عراق و سوریه وجود دارد و عقب نشینی و شکست سنگینی که داعشی ها و حامیان آنها داشتند خودش نقطه امید است.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد گیلان به لزوم توجه از جهات دیگر به موضوع احیا داعش تاکید کرد و گفت: در موضوع حمایت آمریکا از مرگ تدریجی داعش باید توجه کرد چون به یک الگوی تاکتییکی و رویکردی مربوط می شود و احتمال دارد در جاهای دیگر و به شکل های گوناگون و با حمایت های لجستیک و مالی آمریکا مجددا داعش احیا شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه