گزارش؛

حمله موشکی سپاه به داعش کدام برنامه‌ی دولت دوازدهم را بر هم ریخت؟ / نظر روحانی ۹۲ تا ۹۶ درباره سپاه

به نظر می‌رسد رئیس جمهور قبل از آغاز به کار دولت جدیدش به دنبال جریان‌سازی برای تحقق آرمان رهبر سیاسی‌اش در کشور در دولت آینده است.

حمله موشکی سپاه به داعش کدام برنامه‌ی دولت دوازدهم را بر هم ریخت؟ / نظر روحانی ۹۲ تا ۹۶ درباره سپاه

به گزارش ۸دی، اظهارات روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهور درباره ساخت موشک و حمله موشکی سپاه به داعش در دیرالزور سوریه ما را بر آن داشت تا نگاهی گذرا به مواضع و عملکرد روحانی و دولتش و پدر معنوی و سیاسی‌اش یعنی مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی داشته باشیم:

?۱۷ خرداد ۹۲ / روحانی در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری یازدهم:

من سرهنگ نیستم؛ حقوق‌دان هستم

روحانی در جریان مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: هیچ‌وقت پادگانی فکر و عمل نکردم. جزو افرادی هستم که حقوق خواندم. من سرهنگ نیستم، حقوقدان هستم.

? ۲۵ شهریور ۹۲/ روحانی در جمع فرماندهان سپاه:

سپاه رقیب بخش خصوصی و مردم نیست

روحانی در جمع فرماندهان سپاه قبلا نیز گفته بود” برخی می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار دهند، اما سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست و پیمانکاری مثل پیمانکاران معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های مهمی که بخش خصوصی توان آن را ندارد برعهده بگیرد. من شایعاتی را که درباره سپاه مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه می‌خواهد رقیب مردم و بخش خصوصی باشد قبول ندارم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک مکمل و پشتیبان دولت وارد عمل شود.”(ایسنا)

?۲۷ دی ۹۴ / با ارائه لایحه بودجه سال جدید؛

دولت بودجه پیشنهادی دفاعی را ۱۲ هزار میلیارد ریال کاهش داد

رئیس جمهور امروز لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد که بر اساس این لایحه، بودجه وزارت دفاع، ارتش، ستادکل و بسیج افزایش یافته ولی بودجه سپاه با کاهش چشمگیر مواجه شده است.(+)

?۵ فروردین ۹۵ / هاشمی رفسنجانی:
دنیای امروز دنیای موشک‌ها نیست دنیای گفتمان‌هاست!

به گزارش ۸دی، توئیتر منتسب به علی اکبر هاشمی رفسنجانی در توئیتی از دنیای فردا گفتمان های نرم سخن گفته و به حذف موشک ها در آن اشاره کرده است.

در این توئیت آمده است: دنیای فردا، دنیای #گفتمان هاست نه موشک ها… هاشمی هاشمی_رفسنجانی

?۳۰ مرداد ۹۵ / هاشمی رفسنجانی در اجلاس آموزش و پرورش:

نهادهای نظامی باید تعطیل شوند تا پیشرفت کنیم
هاشمی گفت: نیروی نظامی را باید کنار بگذاریم تا پیشرفت کنیم، مطمئن باشید دولت دوم روحانی ما را به آنجا خواهد رساند؛ اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، برای این است که بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند! این راه اکنون برای ما باز است (+)

هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز ۳۰ مرداد در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش درباره لزوم تعدیل نیروی نظامی سخنانی را مطرح و گفته بود: اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند.

وی تصریح کرده بود: نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش بنیان برای خود درست کردند لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلامان باید وارد این فضا شوند؛ مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند.


?۱۷ تیر ۹۵ / محمد دهقان، نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ مجلس:

دولت در صدد حذف بودجه نیروهای مسلح است
محمد دهقان نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار پارلمانی  فارس با اشاره به لایحه اصلاحیه قانون بودجه ۹۵ و پیشنهادات تعجب‌برانگیز دولت در این لایحه مبنی بر حذف بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی دفاعی کشور و عدم قطع یارانه نقدی ثروتمندان و سه دهک بالای درآمدی کشور، اظهار داشت: تقریباً برای همه و برای هر کارشناس و مسئولی در این کشور روشن و مبرهن شده که پرداخت یارانه نقدی به ثروتمندان جامعه یک اقدام غیرمعقول است. (خبرگزاری فارس +)

?۱۰ اردیبهشت ۹۶ / روحانی:

دولت باید از امکانات نیروهای مسلح برای جهاد سازندگی بهره برداری کند

روحانی ۱۰ اردیبهشت در افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس با تقدیر از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: «بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی، دولت در زمان صلح باید از امکانات نیروهای مسلح استفاده کرده و از نیروهای آنها برای تولید، آموزش، جهاد سازندگی و حرکت کشور بهره‌برداری کند» …نیروهای انقلابی هم مسئولیت ویژه‌ای دارند و نمی‌توانند انفعال و تردید پیشه کنند (روزنامه ایران)

?۲۷ اردیبهشت ۹۶ / حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:
دولت روحانی در طول ۴ سال عمر خود، بودجه دفاعی کشور را ۴۰۰ درصد کاهش داد

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این باره گفت: بودجه دفاعی کشور در طول چهار سال دولت یازدهم به میزان ۴ برابر کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بودجه دفاعی کشور کمتر از ده سال گذشته شده است اظهارداشت: بودجه دفاعی کشور در طول عمر دولت یازدهم همواره کاهش پیدا کرده است و بر اساس بررسی هایی که داشته ایم بودجه دفاعی کشور کمتر از ۴۰ درصد در سال های اخیر بوده است.

۱ تیر ۹۶: روحانی در جمع اصناف:

اقتصاد کشور را به دست دولت تفنگدار داده اند

دکتر روحانی  پنجشنبه شب در ضیافت افطار با فعالان اقتصادی که در روز ملی اصناف برگزار می شد اظهار داشت: ابلاغ سیاست های اصل ۴۴ برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی سازی نیست.

رییس جمهور افزود: از آن دولتی که تفنگ نداشت می ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند.

….

?۲۰ تیر ۹۶ / حسن روحانی:

عده ای با جان فداکاری می‌کنند اما حقوق اینها را چه کسی می دهد!
حسن روحانی شه شنبه در جشنواره عمران سلامت اظهار داشت: عده ای با جان، فداکاری می‌کنند، اما حقوق و سلاح اینها را چه کسی تامین می‌کند؟ چه کسی این موشک را تهیه کرد؟ سازنده این موشک دولت و وزارت دفاع است؛ سلاح هایی که در دولت یازدهم ساخته شده ۸۰ درصد کل دولت‌های قبل است! (منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

حمله موشکی سپاه به داعش کدام برنامه دولت دوازدهم را بر هم ریخت

سخنان ۳۰ مرداد ۹۵ هاشمی رفسنجانی به نظر می‌رسد راهبرد اصلی دولت دوازدهم باشد. آنجا که هاشمی می‌گوید: «نیروی نظامی را باید کنار بگذاریم تا پیشرفت کنیم، مطمئن باشید دولت دوم روحانی ما را به آنجا خواهد رساند» اما گویا حسن روحانی رئیس جمهور با تصور پشتوانه ۲۳ میلیون رأی انتخاباتی خود تاب آغاز دولت جدیدش را هم ندارد و در صدد است تا در همین آخرین روزهای دولت یازدهم اولین قدم‌ها را بردارد. نگاهی به روند طی شده در سخنان رهبر سیاسی و معنوی حسن روحانی و سخنان پسا انتخاباتی رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که دولت دوازدهم هنوز نیامده به دنبال تحقق آرمان هاشمی رفسنجانی در تعطیلی قوای مسلح جمهوری اسلامی (+) است تا به ذم خود به آنچه در ذهن خود پیشرفت و عزت کشور می‌دانند زودتر برسند اما گویا حمله موشکی سپاه به مقر داعش در سوریه نه تنها داعش را بر هم ریخت بلکه برنامه‌های از پیش طراحی شده این عده را هم برای تعطیلی سپاه، نیروهای مسلح و … بر هم زده است و آنها هر روز برای جبران این برهم گسیختگی برنامه‌هایشان، سخنی تازه بر زبان می‌رانند.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه