یادداشت؛

آقای روحانی! تا دیروز «موشک و سرهنگ» بد بود حالا تمامش کار شماست؟ / پول موشک را شما دادید، پول دولت از کجا تامین شده؟

روحانی در سخنانی عجیب با اشاره به حملات موشکی سپاه به داعش گفت عده‌ای فداکاری جانی می‌کنند اما حقوق و سلاح آنها را چه کسی تامین می‌کند؟!

آقای روحانی! تا دیروز «موشک و سرهنگ» بد بود حالا تمامش کار شماست؟ / پول موشک را شما دادید، پول دولت از کجا تامین شده؟

به گزارش ۸دی، علی ملکی معاف سردبیر ماسال نیوز در واکنش به سخنان امروز حسن روحانی رئیس جمهور در یادداشتی نوشت:

آقای رئیس جمهور در سخنرانی امروزشان بار دیگر درباره حملات موشکی سپاه به مواضع داعش اظهارات شاذی بیان کردند.

روحانی با اشاره به کمک های ایران به ملت عراق گفت: وقتی ما می گوییم کمک به ملت عراق، برخی فکر می کنند که فقط فداکاری جانی است که البته درست است عده ای با جان فداکاری می کنند، باید از آنها قدردانی کنیم اما حقوق و سلاح آنها را چه کسی تامین می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما می شنویم که یک موشکی از خاک ایران حرکت کرد و مراکز تروریستی را هدف قرار داد، آنهایی که این موشک را پرتاب کردند و در این راه تلاش کردند، اما این موشک را چه کسی درست کرد؟ سازنده این موشک دولت است. وزارت دفاع جزئی از دولت است، پولش را چه کسی تامین کرد؟

درباره سخنان آقای رئیس جمهور نکات زیادی قابل طرح است.

اولین نکته اینکه چرا آقای روحانی مدام درباره حمله موشکی سپاه سخن می‌گویند و هر روز ادعا و موضوعی جدید را مطرح می کنند؟ پس از حمله موشکی، ابتدا سکوت کردند بعد گفتند با هماهنگی ما بوده و حالا می گویند با پول ما؟ از ظاهر این مواضع این بر می آید که رئیس جمهور محترم از این اتفاق تاریخی –که تمام ملت ایران را خوشحال کرد- ناراحت اند.

عجیب تر از ناراحتی رئیس جمهور، سخنانشان درباره تامین پول موشک هاست. اینکه اساسا مشکل تولید تسلیحاتی همچون موشک در مناطق مختلف جهان پول نیست، موضوعی نیست که شخصیت امنیتی ای همچون حسن روحانی نداند. موشک را نه با پول که با غیرت و همت و دانش شهیدانی همچون تهرانی مقدم کسب کردیم و الا در زمان جنگ حاضر بودیم برای یک موشک، قیمتی بسیار گزاف تر از قیمت واقعی اش بپردازیم اما موشکی در کار نبود.

نکته اساسی تر دیکر محل تامین این پول هاست.

آقای روحانی که می پرسد پول موشک را چه کسی تامین کرد، باید ابتدا پاسخ دهد –به فرض تامین پول موشک ها توسط دولت- پول دولت را چه کسی تامین کرده است؟ آیا جز این است که در سایه امنیت نیروهای نظامی و با فروش ذخایر بی شمار ملت و دریافت مالیات از مردم، پولی گزاف در اختیار دولت است؟

آیا دولت خارج از وظایف مشخص شده توسط مجلس به سپاه و نیروهای نظامی پول پرداخت کرده است؟ اگر پرداخت کرده باید پاسخگوی خروج از محدوده قوانین باشد و اگر نکرده، منت اجرای قانون را بر سر نیروهای نظامی جان برکف نهادن اوج بی اخلاقی است.

مهم تر این همه این حرف ها، پشیمانی واضح روحانی از سخنانش در مناظرات است.

آقای روحانی تا دیروز سیاست «موشک و سرهنگ بد است» را برای رای آوری در پیش گرفته بود اما حالا که به مدد افتخارات سپاه –بر پایه ایمان به قدرت مردم و روحیه جهادی- همه از حملات موشکی خوشحالند، تمام و کمال این افتخار را در حساب دولت می‌خواهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه