آموزش قرآن در دانشگاه ها موجب تحکیم وحدت اسلامی می شود

رییس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی توجه وِیژه به حوزه مجازی را مورد تاکید قرارداد و گفت: ترویج عرفان صحیح اسلامی موجب جلوگیری جوانان به عرفان های کاذب و دروغین خواهد شد.

آموزش قرآن در دانشگاه ها موجب تحکیم وحدت اسلامی می شود
به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، سید بابک فرزانه رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه هجدهمین مسابقات سراسری قران و عترت در سالن اجتماعات دانشگاه آزاداسلامی واحد رشت با اشاره به نقش بنیادین قرآن در شکل گیری روحیه معنوی در جوانان بر لزوم توجه به نظام اخلاقی قران در کنار تلاوت اشاره کرد و با تاکید بر لزوم فراگیری سبک زندگی اسلامی در سراسر کشور ،قران و نهج البلاغه را دو منبع مهم برای ارائه سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: دانشجویان امروز نیازمند این هستند که با نظام اخلاقی قران آشنا شوند.
فرزانه دلیل گرایش دانشجویان به عرفانهای کاذب را در تدرس نادرست عرفان اسلامی عنوان کرد و گفت: این دانشجویان به دنبال آرامش درونی هستند که در جستجوی عرفان برآمده اند.
وی تاکید کرد: ترویج عرفان صحیح اسلامی موجب جلوگیری جوانان به عرفان های کاذب و دروغین خواهد شد.
8deynews
رییس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی توجه وِیژه به حوزه مجازی را مورد تاکید قرارداد و با این توضیح که کلیه پذیرفته شدگان این دوره از مسابقات به جشنواره ملی قرآن را خواهند یافت،شناسایی و شکوفایی استعدادها را از دیگر رسالت های روسا و مسئولان کانون های قرآن و عترت دانشگاههای سراسر کشور برشمرد.
وی نشر و ترویج فرهنگ قرآنی را هدف اصلی برگزاری هجدهمین مسابقات سراسری قران و عترت بیان کرد و افزود: کشف استعدادهای نهفته در قشر دانشگاهی ،ارتقا و شکوفایی انها ،تقدیر از نخبگان و دانشگاهیان ،نهادینه گردن انس و ارتباط با قرآن و عترت از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی همسویی قران و عترت و تمسک به تقلین را یکی از مهم ترین نقاط مثبت برگزاری این دوره از مسابقات دانست و گفت:انسان با عمل به قران از جهل به سوی علم روشنایی و فضایل سوق می یابد.
وی تاکید کرد: آموزش قران در دانشگاهها موجب تحکیم وحدت اسلامی می شود.
2
به گزارش هشت دی نیوز: در حاشیه برگزاری هجدهمین مسابقات سراسری قران و عترت دانشگاه ازاد اسلامی نمایشگاه فعالیتهای فرهنگی و قرانی نیز به همت معاونت امور مدارس سما دانشگاه ازاد واحد رشت  برگزار شد. در این نمایشگاه غرفه های متنوعی در زمینه های مختلف کتاب با عنوان مکتب وحی ،حجاب برتر و نیز صنایع دستی استان گیلان در معرض دید علاقمندان و شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات قرار گرفت.
گفتنی است هجدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن و عترت ویژه دانشگاهیان ظهر امروز با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در دو بخش حفظ و قرائت قران مجید به کار خود خاتمه داد.
3 1

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه