محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه:

افزایش تعرفه‌های پزشکی واقعی و متناسب با تورم است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد: افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی واقعی و متناسب با تورم است.

افزایش تعرفه‌های پزشکی واقعی و متناسب با تورم است

به گزارش ۸دی، دکتر محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در گفتگو با خبرنگار شبستان از رشت درباره افزایش پنج درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جاری و نارضایتی بخشی از جامعه پزشکی، اظهار کرد: قبل از شروع طرح تحول سلامت یعنی قبل از سال ۹۲ عرف بر این بود که هرساله مبلغی متناسب با نرخ تورم بر تعرفه‌های پزشکی افزوده می‌شد.

وی افزود: در آن زمان تعرفه‌ها بسیار پایین بوده و همچنین واقعی هم نبود و اختلاف فاحشی بین بخش خصوصی و دولتی وجود داشت.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اذعان داشت: این موضوع باعث شده بود که پزشکان ترغیب نمی‌شدند در بخش دولتی بمانند.

وی اعلام کرد: بعد از شروع طرح تحول سلامت و واقعی شدن تعرفه‌ها فضای خوبی به وجود آمده و تعرفه‌ها افزایش خوبی داشتند و می‌توانیم بگوییم که واقعی شده و بعضاً تا ۲۰۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

قربانی خاطرنشان ساخت: بعد طرح تحول نظام سلامت و از سال ۹۳ تعرفه‌ها بنا بر تناسب تورم و واقعیت افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: از طرفی تعرفه‌های خدمات پزشکی در شورای عالی بیمه که ۹ عضو دارد و وزارت بهداشت هم یک عضو از این شوراست، تعیین می‌شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر با بیان اینکه افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی بجا، واقعی و متناسب با تورم است، گفت: از طرفی هم رکود داریم و باید جیب مردم را ببنیم و نباید به مردم فشار وارد کنیم.

نبود یک بیمارستان جامع نقطه ضعفی برای گیلان

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نبود بیمارستان جامع در گیلان، گفت: با آغاز طرح تحول سلامت کار بزرگی در خصوص گستراندن ارائه خدمات به شهرهای کوچکتر و کاهش پرداخت از جیب مردم در کشور انجام شد.

وی یادآور شد: در گیلان با وجود نوع پراکندگی و نزدیک بودن شهرها، مردم انتظار دارند هر شهری برای خود یک بیمارستان داشته باشد.

قربانی اعلام کرد: یکی از مسائلی که باعث اتلاف هزینه در حوزه خدمات پزشکی می‌شود این است که بیمارستان‌های ما جزیره‌ای است.

وی اظهار داشت: نبود یک بیمارستان جامع با فضای وسیع ضعف گیلان است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر ادامه داد: یک امتیاز برای گیلان برای داشتن یک بیمارستان جامع یک هزار تختخوابی گرفتیم اما متاسفانه با همه تلاشی که شد اراده قوی در مقام اجرا در زیرمجموعه وزارت بهداشت در گیلان دیده نشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آمادگی دارند ۳۰ درصد منابع را به صورت تهاتر و غیر منقول دریافت کرده و در این حوزه آغاز به کار کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: برای مدیریت منابع و جلوگیری از اتلاف منابع انسانی و مادی نیازمند تجمیع بیمارستان‌ها و داشتن یک بیمارستان جامع برای رسیدن به بهره وری صحیح هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه