نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی:

عملکرد غلط بانک‌ها و حفظ نکردن سرمایه‌های بخش خصوصی توسط دولت علل موفق نبودن قانون رفع موانع تولید است

نماینده مردم شهرستان رشت گفت: عملکرد غلط بانک‌ها و حفظ نکردن سرمایه‌های بخش خصوصی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از دلایل موفق نبودن قانون رفع موانع تولید با توجه به تصویب آن در مجلس نهم است.

عملکرد غلط بانک‌ها و حفظ نکردن سرمایه‌های بخش خصوصی توسط دولت علل موفق نبودن قانون رفع موانع تولید است

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، علت بخشی از عدم موفقیت قانون رفع موانع تولید را ریشه در عملکرد ناصحیح بانک‌ها برشمرد و اظهار کرد: بخشی از قانون رفع موانع تولید ریشه در رفتار و عملکرد بانک‌ها دارد.

وی با اشاره به عدم بخشودگی جرائم و سود بانکی وام‌های زیر یک‌صد میلیون تومان افزود: بانک‌ها باید قانون رفع موانع تولید را رعایت کنند و سود وام‌هایی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان است را ببخشند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این قانون اجرا نشده است، گفت: بسیاری از افرادی که وام‌هایی زیر ۱۰۰ میلیون تومان گرفته بودند با اجرای این قانون باید اصل پول را پرداخت می‌کردند و از پرداخت سود و جریمه معاف می‌شدند، اما این قانون اجرا نشده است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بخش دیگر عدم موفقیت در تحقق قانون رفع موانع تولید را سیاست‌های غلط وزارت صنعت، معدن و تجارت نام برد و گفت: بخش دیگر قانون رفع موانع تولید مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که باید از سرمایه‌های بخش خصوصی حفاظت کند که آن‌هم به‌صورت کامل اجرایی نشده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان افزود: بسیاری از دستگاه‌ها در بخش‌های مدیریتی و بخش‌های دیگر دولتی هستند که اهتمام ویژه به قانون رفع موانع تولید ندارند.

کوچکی نژاد با انتقاد از طولانی شدن زمان وضع قانون رفع موانع تولید و نتیجه‌بخش بودن آن، گفت:  از زمانی که در مجلس نهم قانون رفع موانع تولید تصویب‌شده تا امروز نتوانستیم در بخش تولید تحرکی را ایجاد کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه