دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان:

مردم منتظر برگزاری یادواره استاندار شهید ایران از سوی مقامات غرب‌زده کدخداباور نباشند

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب گیلان گفت: مردم منتظر برگزاری یادواره استاندار شهید ایران از سوی مقامات غرب زده کدخداباور اشرافی نباشند.

مردم منتظر برگزاری یادواره استاندار شهید ایران از سوی مقامات غرب‌زده کدخداباور نباشند

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی در گفتگو با خبرگار ۸دی با اشاره عدم برگزاری یادواره‌ی استانی تنها استاندار شهید ایران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نقشه‌های اهل نفوذ در دستگاههای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز لوث کردن فرهنگ‌ها و مراسم و مناسک مذهبی، ملی و از جمله یادواره‌های شهدا می باشد.

وی افزود: به تعبیر رهبر انقلاب یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و هر چقدر یاد شهدا بصورت اصیل و واقعی در جامعه بیشتر زنده بماند یقینا راه و رسم شهدا نیز در جامعه رسوخ بیشتری می‌کند و گم نمی‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان با بیان اینکه جبهه مقابل انقلاب تا جایی که توانسته در صدد حذف برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و انقلابی بر آمده است آنچنان که رضای قلدر پهلوی با نسخه پیچی استعمارگر پیر در صدد تعطیل کردن مجالس روزه ابا عبدالله بر آمد اما چون این نوع مراسمات در پوست و خون و جان مردم رسوخ کرده بود نتوانستند آنها را حذف کنند و در آینده هم موفق نمی‌شوند.

وی ادامه داد: بعد از روش رضاشاه، سیستم برخورد پسرش محمدرضا با مناسک و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بود و خودش برنامه می‌گرفت و این برنامه‌های مذهبی را لوث می‌کرد. کما اینکه فرح دیبا به زیارت امام رضا(ع) می رفت اما باور و مرام و رسم امام رضا(ع) نداشت چون نظام سلطه و استعمار این شیوه را شیوه موفقی می‌دانست.

مهدوی تأکید کرد: نفوذیافتگان به دستگاههای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و دلدادگان به نظام سلطه و کدخداباوران از همین مشی و شیوه برای بی‌اثر کردن و خنثی‌سازی مراسمات فرهنگی مذهبی و برنامه‌های شهدا استفاده می‌کنند. اینها جرأت و امکان تعطیل کردن یادواره‌های شهدا را ندارند اما تمام هم و غم خود را برای کم رنگ کردن، لوث کردن و انحراف مراسمات شهدا بکار می‌برند.

وی با بیان اینکه این موضوع در قصه پر غصه یادواره‌ی تنها استاندار شهید ایران و شهید ابوالحسن کریمی و دیگر انقلابیون راستین در گیلان مصداق پیدا کرده است گفت: متأسفانه مقامات استانداری، بنیاد شهید استان و تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی گیلان از فرصت تنها استاندار شهید کشور برای الگودهی و هویت بخشی به جوانان گیلانی استفاده نکردند و نه تنها حسن استفاده را نمی‌کنند بلکه تا جایی که امکان پذیر است مجلس این شهید را غریبانه، مظلومانه، بدون انعکاس تبلیغی و رسانه ای برگزار می کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان ادامه داد: مجلس محدود شهرستان رودسر یعنی زادگاه شهید انصاری هم با دعوت از سخنرانان خنثی لوث شد.

وی تأکید کرد: البته نگرانی بخشی از مسئولان و مقامات استانی برای ذکر با قوت و قدرت یاد و خاطره شهید انصاری قابل درک و توجیه است چرا که سیره و مشی زندگی فردی، اجتماعی، مالی و فرهنگی برخی از مسئولان گیلان در تعارض با مشی و رفتار و شیوه زندگی امثال شهید انصاری هاست.

مهدوی افزود: چگونه یک مسئول به خود اجازه می‌دهد از روحیه ساده‌زیستی شهید انصاری بگوید در حالی که زندگی او ۱۸۰ درجه با مشی و رفتار شهید انصاری تفاوت دارد. طبیعی است که چنین مسئولی اجازه یادآوری و فرصت تبلیغی بیان زندگی انقلابی و ولایی شهید انصاری را ندهد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: وقتی مسئول ارشد اجرایی کشور به صراحت انقلاب ۵۷ را تمام شده معرفی می‌نماید از مدیران استانی چه انتظاری می‌توان داشت. چگونه از مسئولی که در زندگی فردی ساده زیست نیست و وابسته به باند قدرت و ثروت است و مدل مدیریتی او کاملا لیبرال‌منش و جز مُترفین زمان است و باورمندی به حاکمیت اسلامی ندارند و شعارهای انقلاب اسلامی برای آنها فقط نقش تزیینی دارد و نقش راهبردی ندارند اجازه بدهند فدائیان و جانثاران مسیر جمهوری اسلامی الگو مطرح گردند.

مهدوی افزود: شما انتظار دارید که حامیان فتنه‌گران سال ۸۸ که شعارشان این بود که انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است شهید انصاری‌ها و مشی و رفتار آنها را بزرگ بدارند؟ کسانی که انقلابی‌گری را تندروی و مشی مدیریتی دینی و انقلابی را تمام شده تلقی می‌کنند آنها تندیس برای تکنوکرات‌های لیبرال‌منش را اوجب واجبات می‌دانند و به دروغ افراد نالایق هم باندی خود را ذخیره گیلان معرفی می‌کنند. برای کسانی که صاحبان و دست اندازان فیش‌های نجومی حقوقی ذخیره انقلاب تلقی می‌شود شهید انصاری بدون فیش حقوقی ذخیره نظام نیست.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب گیلان در پایان اظهار داشت: امت حزب الله، مردم ولایتمدار و عاشقان راستین و صادق حاکمیت اسلامی چشم انتظار برگزاری یادواره‌های شهدای عظیم الشان استان گیلان بصورت اصیل و جدی را از بخشی از مقامات غرب‌زده کدخداباور اشرافی نداشته باشند بلکه آستین همت را بالا بزنند و مجالس شهدای بزرگی همچون شهید انصاری، شهید کریمی و مجاهدان انقلابی همچون آیت الله سید حسن بحر العلوم و … را بصورت کاملا مردمی، پویا و گسترده انجام دهند که یکی از مصادیق عملیات آتش به اختیار برگزاری مردمی تمام عیار یادواره‌های شهدا و شهدای شاخص و الگویی همچون شهید انصاری، ابوالحسن کریمی و املاکی و … می‌باشد. هر چه چقدر یادواره‌ها مردمی‌تر باشد اثرگذاری و برکات آن بیشتر و بهتر خواهد شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه