رئیس انجمن کُشتی گیله‌مردی کشور:

همه تلاش کنند تا کُشتی گیله‌مردی ثبت جهانی شود/ هم‌زمان به دو مکان مجوز برگزاری کُشتی داده نمی‌شود

رئیس انجمن کُشتی گیله‌مردی گفت: با انجمنی شدن کُشتی گیله‌مردی هم‌زمان به دو مکان مجوز برگزاری کُشتی گیله‌مردی داده نمی‌شود.

همه تلاش کنند تا کُشتی گیله‌مردی ثبت جهانی شود/ هم‌زمان به دو مکان مجوز برگزاری کُشتی داده نمی‌شود

به گزارش ۸دی، فردین معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری کشتی گیله‌مردی کشور در قالب انجمن ورزشی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها  از سال جاری کشتی گیله‌مردی را در قالب انجمن ورزشی مدیریت می‌کنیم.

وی بابیان اینکه باید کشتی گیله‌مردی ساماندهی شود و از هرج‌ومرجی بیرون بیاید، افزود: همه باید تلاش کنند تا کشتی گیله‌مردی ثبت جهانی شود.

رئیس انجمن کشتی گیله‌مردی کشور بابیان اینکه بسیاری از دوستان در تلاش‌اند تا کشتی گیله‌مردی را در مکان‌های مختلف برگزار کنند، گفت: کشتی گیله‌مردی در روستای پس‌ویشه شهرستان فومن آغاز شده است.

سرمربی تیم ملی کشتی ساحلی با اعلام اینکه شامگاه پنجشنبه هفته جاری فینال مسابقات کشتی گیله‌مردی در فومن برگزار می‌شود، خبر داد: کشتی بعدی هم با عنوان جام شهدا در شهرستان لاهیجان از ۲۰ تیرماه آغاز می‌شود.

معصومی بابیان اینکه هم‌زمان به دو مکان مجوز برگزاری کشتی گیله‌مردی نمی‌دهیم، گفت: حداقل باید از زمان کشتی در یک مکان ۱۵ تا ۲۰ شب بگذرد تا به برگزاری کشتی گیله‌مردی در مکانی دیگر مجوز بدهیم.

وی افزود: دلیل مجوز ندادن به دو مکان برای برگزاری کشتی گیله‌مردی انجمنی شدن این ورزش بومی محلی است.

رئیس انجمن کشتی گیله‌مردی کشور به لزوم حفظ این رشته ورزشی تأکید کرد و افزود: باید کشتی گیله‌مردی حفظ شود چون تنها رشته بومی محلی است که بعد از ۱۲ شب ۵ تا ۶ هزار نفر را به دور خود جمع می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه