معاون سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان:

۵۰۰ هکتار از اراضی رها شده استان گیلان زیر کشت برنج رفت

معاون جهاد کشاورزی استان گیلا گفت: از میزان اراضی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن برنج سفید استحصال می‌شود.

۵۰۰ هکتار از اراضی رها شده استان گیلان زیر کشت برنج رفت

به گزارش ۸دی به نقل از تسینم، حبیب جهانساز صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه بیش ۵۰۰ هکتار از اراضی رها شده استان گیلان در سال زراعی امسال به چرخه کشت برنج بازگشتند اظهار داشت: روند کشت محصول برنج به‌ویژه در اراضی تغییر کاربری شده در گیلان رو به افزایش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از میزان اراضی مذکور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن برنج سفید استحصال شود خاطرنشان کرد: افزایش مکانیزاسیون کشت برنج تاثیر چشم‌گیری بر انگیزه کشاورزان داشته است.

جهانساز با تاکید بر اینکه امسال اقدامات ویژه‌ای از سوی سازمان جهاد کشاورزی در راستای تسهیل در چرخه عملیات کشت برنج انجام شده است تصریح کرد: استفاده از حشره تریکو گراما به‌منظور مقابله با کرم ساقه خوار برنج در استان گیلان با استقبال مطلوب کشاورزان روبه‌رو بوده است.

وی با اشاره اینکه در مبارزه بیولوژیک با آفات در هر هکتار از اراضی شالیزاری ۱۰۰ عدد تریکو کارت به کشاورز داده می‌شود گفت: قیمت تمام شده کارت‌های مذکور برای سازمان جهاد کشاورزی ۱۴ هزار تومان محاسبه می‌شود و کشاورز با استفاده از یارانه تنها ۵ هزار و ۶۰۰ هزار تومان در استفاده از این روش پرداخت می‌کند.

معاون جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه روش مبارزه بیولوژیک با آفات در ۲۰ هزار از اراضی شالیزاری استان گیلان اجرا شده است افزود: با توجه به دمای هوا، این ایام فصل تخم‌گذاری کرم ساقه‌خوار برنج در اراضی شالیزای است و توصیه می‌شود کشاورزان از این روش به‌منظور مقابله با آفات استفاده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه