نجات ۳ محکوم در گیلان از قصاص نفس با رضایت اولیای دم در سال جاری

رئیس دادگستری گیلان اشاره به شورای حل اختلاف دادگستری برای صلح و سازش در قتلهای عمد افزود: با کمک دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف دادگستری استان گیلان و وساطت و رایزنی با خانواده مقتول و در نهایت بخشش آنها، ۳ نفر در سال جاری از قصاص نفس رهایی یافت.

نجات ۳ محکوم در گیلان از قصاص نفس با رضایت اولیای دم در سال جاری

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، احمد سیاوش پور رئیس دادگستری استان گیلان با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی در گیلان ضعیف است بیان کرد: این جای تاسف است که با یک  بارندگی سطح خیابانهای از آب انباشته می شود.

siavashpor00001

وی با اشاره به سیستم فاضلاب سنتی شهر و فضای سبز نامناسب در گیلان گفت: شایسته مردم گیلان اینگونه  نحوه اداره کردن شهر و استان نیست.

رئیس دادگستری استان گیلان با بیان اینکه مجموع پرسنل دستگاه دادگستری استان ۱۵۰۰ نفر بدون دستگاههای تابع  است افزود: استان دارای ۳۰۰ قاضی و ۱۲۰۰ نفر کارمند است.

وی کار، سلامت و نظم را شعار دستگاه قضایی استان عنوان کرد و گفت: : رفع اطاله دادرسی و کاهش اوقات دادرسی از برنامه‌ دادگستری گیلان  است.

سیاوش پور فراوانی جرائم استان را به ترتیب،ضرب و جرح، سرقت های عادی، توهین، ایجاد صدمات بدنی غیر عمد(تصادفات)،نگهداری مواد مخدر و…عنوان کرد و در ادامه از کاهش ۳۳درصدی ورود پروندهای کیفری درماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و بیان کرد: در پروندهای حقوقی با ۲درصد کاهش مواجه بودیم.

siavashpor00002

سیاوش پور با اشاره به شورای حل اختلاف دادگستری برای صلح و سازش در قتلهای عمد افزود: با تلاش و کمک دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف دادگستری استان گیلان و وساطت و رایزنی با خانواده مقتول و در نهایت بخشش آنها،  ۳ نفر در سال جاری  از قصاص نفس رهایی یافت.

رئیس دادگستری استان گیلان با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۳۲۸ هزار و ۸۳۵ هزار فقره پرونده وارد دادگستری گیلان شده است افزود: تعداد ۳۳۷ هزار و ۵۲ فقره پرونده نیز در این مدت  مختومه شده است.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا با اشاره به حائز اهمیت بودن پرونده اعضای شورای دوره سوم شهر رشت،و با تاکید بر اینکه این پرسش در ذهن مردم مبنی بر آزادی متهمان پرونده شورای شهر وجود دارد افزود: متهمان پرونده اختلاس شورای شهر رشت با قرار های سنگین چند میلیاردی که چند برایر مبلغ اختلاس آنهاست آزاد هستند.

دادستان رشت با بیان اینکه در این پرونده جز دونفر از اعضا ی شورای دوره سوم بقیه متهم هستند در ادامه  با اشاره به ابهاماتی که در پرونده اعضای شورای شهر  در باره تاریخ برداشتها وجود دارد گفت:که جمع آوری اطلاعات در زمانی تهیه شد در روند پرونده اثرگذار است.

مصطفوی نیا در خصوص پرونده  شهردار اسبق آستانه اشرفیه افزود: افزود این فرد مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون را برگشت داداگاه حبس داد اما حبس را تعلیق کرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه