نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تحمیل هزینه‌های گزاف بر دوش دولت با دفترچه‌های خدمات درمانی

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صدور دفترچه‌های خدمات درمانی را تولید هزینه‌های گزاف برای دولت برشمرد.

تحمیل هزینه‌های گزاف بر دوش دولت با دفترچه‌های خدمات درمانی

به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به لزوم مدیریت صحیح دفترچه‌های خدمات درمانی اظهار کرد: دفترچه‌های تأمین اجتماعی مانند بسیاری از هزینه‌های غیرضروری که در کشور هست لازم است صحیح مدیریت شود.

وی به مزایای دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: در زمینه صدور قبوض آب، برق، گاز و غیره اگر به سمت دولت الکترونیک برویم شاید همه هزینه‌ها از دوش دولت برداشته شود.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دفترچه‌های خدمات درمانی نیز مانند سایر قبوض خدماتی باید الکترونیکی شوند، گفت: اگر بتوانیم در راستای سیاست دولت الکترونیم کارت الکترونیکی در حوزه سلامت داشته باشیم بسیار مطلوب و مثبت است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با هزینه بار خواند دفترچه‌های خدمات درمانی برای دولت، افزود: با الکترونیکی شدن کارت سلامت دولت نیاز نیست همچون دفترچه‌های تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح، کمیته امداد و غیره هزینه‌های گزافی را متحمل شود.

قربانی با تأکید بر اینکه دفترچه‌های سلامت هزینه‌های بسیار سنگینی را بر دوش دولت می‌گذارد، بیان کرد: برای اینکه بحث اقتصاد مقاومتی را موردتوجه قرار بدهیم باید در تمام زمینه‌ها صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی با اذعان به این نکته که بهترین راه صرفه‌جویی دستیابی به مدیریت صحیح و بهره‌وری است تصریح کرد: در برنامه پنجم و ششم توسعه دولت باید به ۸ درصد رشد اقتصادی دست پیدا کند که ۳ تا ۴ درصد رشد اقتصادی از طریق بهره‌وری است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس یکی از راه‌های بهره‌وری را حذف هزینه‌های زائد برشمرد و گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی و الکترونیکی کردن دفترچه‌های خدمات درمانی در راستای بهره‌وری اقتصادی و رشد شاخص‌های آن است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ما بتوانیم طی یک یا دو سال در هزینه دفترچه‌های درمانی صرف جویی کنیم می‌توانیم تمام اقشار جامعه را به سمت کارت الکترونیک سوق بدهیم.

قربانی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های الکترونیکی شدن کارت‌های خدمات درمانی فراهم شود، مطرح کرد: ما راهی جز حذف هزینه‌های زائد و مدیریت بهتر مریض نداریم و کاهش هزینه‌ها در حوزه سلامت و درمان منوط به داشتن کارت الکترونیکی سلامت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه