رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کلاچای؛

تعداد کارکنان اداره ثبت اسناد به هیچ وجه کافی نیست/ اسناد بنچاقی اعتبار معامله ندارند

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کلاچای گفت: تعداد کارکنان این سازمان با توجه به حجم پرونده ها به هیچ وجه کافی نیست.

تعداد کارکنان اداره ثبت اسناد به هیچ وجه کافی نیست/ اسناد بنچاقی اعتبار معامله ندارند

علیرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه آمار صدور سند مالکیت متناسب با درخواست مردم است اظهار داشت: آمار ها بسیار قابل قبول است و می توان گفت کلیه پرونده هایی که تاکنون از سوی بنیاد مسکن برای ما ارسال شده منجر به صدور سند مالکیت شده است.

وی با اشاره به قراردادهایی که از طریق اداره اموال و املاک یا همان بنیاد علوی به مردم املاکی واگذاری شده است افزود: این ها را می توانیم هم در اجرای قانون تعیین تکلیف و املاک فاقد سند به انها سند مالکیت بدهیم و هم می توانیم در غالب شهر های زیر ۲۵ هزار نفر بیایند و سند مالکیت به انها بدهیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کلاچای با تاکید بر اینکه یک ایراد اساسی در قراردادهای بنیاد علوی وجود دارد گفت: بنیاد در قراردادها به هیچ وجه قطعات را مشخص نکرده است و مقدار واگذاری های هر قطعه مشخص نیست، اگر این را اصلاح بکنند ما در خدمت آنها هستیم.

احمدی با بیان اینکه سند مالکیت به صورت دفترچه ای یا همان بنچاقی به طور کلی برچیده شده است تصریح کرد: کل اسناد باید به صورت کاداسری یا سند تک برگ صادر شود، اگر کسی بنچاقی دارد باید بیاید اداره ثبت اسناد و فرمی را پر کند و ظرف یک هفته سند خود را تحویل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این بنچاق ها و اسناد مالکیت دفترچه ای اعتبار معامله ندارند افزود: باید این اسناد در سیستم بانک جامع املاک جانمایی شود تا بعدا به انها اجازه معامله بدهیم، البته در موارد اضطرار برای زندانی یا تسهیلات بانکی اجازه می دهیم تا بعدا بیایند عوض کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کلاچای بیش از ۲۷۰ روستا در حوزه ثبتی سازمان ثبت اسناد کلاچای هستند اظهار کرد: ساختمان این سازمان استیجاری بوده و نه در شانیت اداره هست و نه ارزش اداری دارد چون یک مدرسه بوده و تمام پرونده هایی ما که یک سرمایه ملی هستند در حال نابودی است، فلذا از نماینده محترم و نهاد های ذی ربط خواهش مندیم اعتبارات لازم را جهت تهیه یک ساختمان سالم تامین کنند.

احمدی در پایان با تاکید بر اینکه تعداد کارکنان این سازمان با توجه به حجم پرونده ها به هیچ وجه کافی نیست تصریح کرد: این حجم از پرونده حداقل ۲۰ نیروی متخصص دیگر نیاز داریم و نیاز به نیروی با تجریه و متخصص داریم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه