دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار مطرح کرد؛

شبکه یک، در خدمت کاپیتالیسم / صدا و سیما مشخص کند طرفدار سرمایه‌داران است یا مردم؟

رییس شورای نظارت بر صداوسیما، صدای مردم را هم به اندازه فتنه، به رسمیت بشناسد و بگوید بالاخره صدا و سیما طرفدار چه کسی است؟

شبکه یک، در خدمت کاپیتالیسم / صدا و سیما مشخص کند طرفدار سرمایه‌داران است یا مردم؟

به گزارش ۸دی، سید رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار درباره اختصاص بهترین ساعت تلویزیون به فروشگاههای زنجیره نوشت:

 می‌گویند خدمتکار منزل امام، یکبار میوه ارزان دیده بود و بیشتر از معمول، خریده بود. امام، او را عتاب کرد که میوه ارزان برای همه مردم است و دستور داد مازاد آن را برگرداند و پس بدهد.

 پدر من، پدر شما و پدر آنها در این سرزمین، به فرزندانشان وصیت کرده اند از فلان کاسب فقیر یا فلان فروشنده متدین یا مغازه‌ که جنس سالم می‌فروشد یا فلانی که حق همسایگی به گردن ما دارد خرید کنند.

 حالا هر شب، ساعت ۲۲، شبکه یک! سیما، این دانشگاه عمومی، در بهترین ساعت، آنتن زنده‌اش را به‌شکل تهوع‌آوری، در اختیار فلان فروشگاه زنجیره‌ای می‌گذارد و به مردم تأکید می‌کند تنها ملاک مهم در خرید، تخفیف است و سود.

 ترویج مصرف گرایی اولین اشکال است. تضعیف سنت‌های اصیل جامعه مسلمان ایرانی، دومین. چنین برنامه‌هایی در بلندمدت، ما را شبیه آمریکای امروز می‌کند که در آن هیچ مغازه‌دار و کاسب جزئی، حیات ندارد و مردم فقط از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید میکنند. این سومین اشکال. اگر این است، اصلا چرا صدا و سیما، ملی شد. این چهار. اول تشکیلات و هزینه های سازمان را بالا میبرند، بعد چون عرضه تأمین بودجه نیست، شلاق بر گرده عدالت، آزاد.

 لطفا رییس شورای نظارت بر صدا و سیما، صدای مردم را هم به اندازه فتنه، به رسمیت بشناسد و با نامه یا بی نامه، بگوید بالاخره صدا و سیما طرفدار رشد اقتصادی و استقلال اقتصادی بلندمدت توده مردم است یا مثل برجامیان، ترجیح می‌دهد مردم، کارگر و کارمند و خدمتکار سرمایه‌داران شوند؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه