پلیس سعودی کشته شد/ ایران مقصر است!

«تلاش عربستان سعودی برای متوجه ساختن تمامی سرزنش ها [درباره تروریستم] به ایران و قطر، کاملا مخالف با واقعیت های خارجی در جهان است؛ اگر مسیر پول های سعودی و انتشار وهابیت از سوی آنها را دنبال کنیم به روشنی در خواهیم یافت که تروریسم تحت حمایت عربستان بیش از هر زمان دیگر بدخیم و زهراگین است.»

پلیس سعودی کشته شد/ ایران مقصر است!

به گزارش ۸دی، پایگاه اماراتی “گالف نیوز” (Gulf News)، با انتشار گزارشی به کشته شدن یک نظامی سعودی در منطقه القطیف و دراز کردن انگشت اتهام به سوی ایران پرداخته است.

 

در این گزارش آمده است: «یکی دیگر از ماموران پلیس عربستانی در منطقه القطیف کشته شد. در حالی که تعداد تلفات نیروهای پلیس عربستان به ۵ نفر رسیده است، مقامات سعودی ایران را به حمایت زا تروریسم متهم می کنند.

 

مقامات سعودی می گویند حمله کنندگان به ماموران پلیس تحت حمایت ایران قرار دارند و این تلاش ها در راستای تضعیف امنیت و اتحاد و ایجاد جنجال در عربستان صورت می پذیرد.»

 

گفتنی است، ادعاهای گزاف مقامات سعودی در حالی است که حتی بسیاری از رسانه های آمریکایی نیز انگشت اتهام را به سوی عربستان سعودی دراز کرده و خواهان برخورد دولت ترامپ با آل سعود و پایان حمایت بی دلیل از این حکومت پادشاهی هستند.

پایگاه آمریکایی “زیرو هج” (Zero Hedge)، با انتشار گزارشی تحت عنوان “عربستان سعودی در مسیر جنگ داخلی” می نویسد:
«پس از ده ها سال نشان دادن خود به عنوان یک قدرت منطقه ای، اکنون به نظر می رسد که سیاست های مداخله جویانه عربستان در قبال کشورهای همسایه و حمایت های سعودی از ترور، شرایط بد را در این کشور تشدید کرده و ممکن است عربستان سعودی را به هرج و مرج بکشاند. خشم روز افزون به علت سیاست های ریاضتی، مشکلات اقتصادی به علت نوسان قیمت نفت و اختلافات خاندان سلطنتی بر سر جانشینی ملک سلمان بدان معنا است که ماجراجویی های عربستان سعودی در خارج از کشور، زمینه طوفانی تمام عیار و یک درگیری داخلی را در این کشور به وجود آورده است.

عربستان سعودی مهم ترین تامین کننده مالی گروه های تروریستی سنی در جهان است و این اقدام نیز مانند مداخلات خارجی این کشور به عنوان یک ابزار استفاده می شود؛ اما همیشه این ترس وجود داشته که اختیار گروه های تروریستی از دست خارج شود و مشکلاتی برای ولینعمت هایشان ایجاد نماید.»

پایگاه آمریکایی سالون (Salon)، نیز با انتشار گزارشی در این رابطه می نویسد: «تلاش عربستان سعودی برای متوجه ساختن تمامی سرزنش ها [درباره تروریستم] به ایران و قطر، کاملا مخالف با واقعیت های خارجی در جهان است؛ اگر مسیر پول های سعودی و انتشار وهابیت از سوی آنها را دنبال کنیم به روشنی در خواهیم یافت که تروریسم تحت حمایت عربستان بیش از هر زمان دیگر بدخیم و زهراگین است.

 

تروریسمی که در قرن ۲۱ جهان را تهدید می کند، تروریسم سلفی است و حقیقت آن است که منبع اصلی حمایت مالی و ایدئولوژیکی تروریست های سلفی عربستان سعودی است. این دسیسه های الهام گرفته و آموزش دیده از سوی عربستان سعودی است که به صورت مداوم به غرب حمله می کند. اما ترامپ نه تنها با این اقدامات عربستان و حمایت سعودی از تروریسم مقابله نمی کند بلکه مسیر را برای آن ها هموار کرده و برای آن ها آروزی موفقیت نیز می کند؛ این نه تنها کاملا ابلهانه است بلکه خطرناک نیز هست.»

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه