اولین دیدار پوتین و ترامپ در ۳ نما +عکس

سران آمریکا و روسیه روز جمعه در اولین دیدار خود بر سر آتش بس در جنوب غربی سوریه به توافق دست یافتند.

اولین دیدار پوتین و ترامپ در ۳ نما +عکس

به گزارش ۸دی، به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه روز جمعه در اولین دیدار خود بر سر آتش بس در جنوب غربی سوریه به توافق دست یافتند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با تائید این خبر از گفت‌وگوی رهبران ایالات متحده و روسیه در «فضایی سازنده» سخن گفت. بنا به گزارشها آتش بس در جنوب غربی سوریه قرار است از روز یکشنبه آغاز شود.

به گفته وزیر خارجه روسیه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین بر سر تلاش برای حل بحران اوکراین نیز به توافق رسیده اند. در همین راستا قرار است نماینده ای از طرف دولت آمریکا برای بحث در این مورد به روسیه سفر کند.

دیدار رهبران ایالات متحده و روسیه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در شهر هامبورگ آلمان صورت گرفت. رئیس جمهوری آمریکا در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده رابطه دو کشور این ملاقات را مایه «افتخار» خود دانست.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: «گفت‌وگوهای بسیار بسیار خوبی داشتیم. اکنون نیز به گفتگو می پردازیم و روشن است که این امر ادامه خواهد یافت. مشتاقانه در انتظار امور بسیار مثبت و فراوانی هستیم که برای روسیه، آمریکا و دیگر طرف های مرتبط روی خواهد داد.»

رئیس جمهوری روسیه نیز ضمن اشاره به مکالمات تلفنی دو طرف و ابراز خرسندی از ملاقات شخصی با دونالد ترامپ تاکید کرد که مذاکره تلفنی هیچگاه کافی نیست و ملاقات امروز دو طرف بااهمیت است.

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین این سخنان را شش دقیقه پس از آغاز ملاقات شان و در حضور خبرنگاران بیان کردند. دیدار رهبران دو کشور پس از خروج خبرنگاران از محل گفتگوها ادامه یافت.

روسای جمهور آمریکا و روسیه پیش از ملاقات امروز و از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در ماه ژانویه سال جاری چهار بار تلفنی گفتگو کرده بودند.

رابطه دو کشور طی ماه های گذشته تحت تاثیر اتهامات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تحریم های واشنگتن علیه مسکو در ارتباط با بحران اوکراین قرار گرفته بود. بحران سوریه یکی دیگر از مسائل مورد اختلاف بین واشنگتن و مسکو است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در آستانه دیدار با ولادیمیر پوتین از نقش «بی ثبات کننده» روسیه در اروپای شرقی انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه