آیا نحوه توزیع سبد کالا در گیلان، کرامت انسانی مردم فرهیخته را زیر سوال نمی برد؟ + گزارش تصویری

برخی از مردم گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز با ابراز نارضایتی از نحوه توزیع سبد کالا خاطرنشان کردند: از دولت محترم اصلا انتظار نداشتیم که اینگونه کرامت انسانی ما را به بازی بگیرد.

آیا نحوه توزیع سبد کالا در گیلان، کرامت انسانی مردم فرهیخته را زیر سوال نمی برد؟ + گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، سرانجام پس از وعده‌ های مختلف در توزیع بسته حمایتی دولت یا همان سبد کالا، توزیع این بسته در استان گیلان نیز همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

sabade--kala

مسئولان این طرح اعلام کردند که این بسته در بین سرپرستان خانوارهای خاص توزیع خواهد شد. خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی (با حقوق مستمری زیر پنج میلیون ریال)، خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی (با حقوق زیر پنج میلیون ریال)، کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی، خانوارهای طلاب و دانشجویان و خبرنگاران.

اما اقدام دولت در توضیح این سبد کالایی جنجالی در پرونده دولت یازدهم به یادگار گذاشت که جمع و جور کردن آن کمی مشکل خواهد بود.

sabad00001

گرچه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع مرحله اول سبد کالا در پایان روز اول توزیع سبد کالایی دفاع کرد و رسانه ها را به قضاوت زود درباره پوشش این اقدام دولت متهم کرد اما واقعیت گویا چیز دیگری بود.

 متأسفانه در توزیع این سبد کالایی ناعدالتی زیادی رخ داده و با نادیده گرفتن شان و عزت مردم و سردرگمی و بلاتکلیفی مشمولان این طرح، اقدامی از سوی دولت تدبیر و امید در حال انجام است که پیشتر عنوان گداپروری بخود گرفته بود و یکی از پاشنه آشیل های دولت گذشته در رقابت انتخاباتی و انتقادات طیف طرفدار دولت یازدهم از دولت دهم بود.

 اما ارائه طرح تحقیق و تفحص از چگونگی انتخاب اقلام سبد کالا به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان شاید تنها کاری بود که نمایندگان مردم در این خصوص می توانستند انجام دهند.

بعضا مشاهده شده که تعداد زیادی از افرادی که از ساعات ابتدایی آغاز طرح توزیع سبد کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در صف‌های طویل حضور یافتند، پس از ساعت‌ها انتظار متوجه شدند سبد کالا به آن‌‌ها تعلق نمی‌گیرد؛ این در حالی است که آن‌ها پیش از این تاییدیه دریافت سبد کالا را از طریق پیامک دریافت کرده بودند.

sabad00018

حال دولت تدبیر و امید بهتر است در ادامه مسیر اجرای برنامه واگذاری سبدهای کالایی و یا اجرای هدفمندی یارانه ها که زمزمه های تورم سنگین به همراه گرانی عجیب مواردی مانند بنزین از آن به گوش می رسد، کمی با تدبیر عمل کرده و امید را از مردم سلب نکند و اگر فعلا امکان انجام چنین پروژه های بزرگی را ندارد، با کارشناسی‌ های قوی‌تر و مطالعات بیشتر و برنامه هایی دقیق تر، طرح‌های خود را اعمال کند.

در این بین برخی از مردم گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز با ابراز نارضایتی از نحوه توزیع سبد کالا خاطرنشان کردند: از دولت محترم اصلا انتظار نداشتیم که اینگونه کرامت انسانی ما را به بازی بگیرد؛ ما هنگامی که ساعتهای طولانی در صف چندین کالای ناچیز می مانیم احساس حقارت می نمائیم.

هنگامی که خبرنگار ۸دی نیوز در ظهر یکی از روزهای توزیع سبد کالا در فروشگاه رفاه رشت حاظر بود، پیرمردی با ناراحتی به وی گفت: بنده از ساعت ۶ صبح اینجا هستم ولی تا کنون نوبت بنده فرا نرسیده است.

آقایان “باسواد” گیلانی! تصاویر زیر شایسته مردم فرهیخته این استان نیست.

لازم به ذکر است برخی از رسانه های اصلاح طلب سال گذشته مطالبی با عنوان “توزیع فقر” به سیاست توزیع یارانه نقدی دولت احمدی نژاد انتقاد می کردند.

با توجه به کم توجهی به حاشیه های توزیع سبد کالا توسط دولت یازدهم، این سوال مطرح است که آیا این رسانه های مدعی مجددا این کاریکاتور را منتشر خواهند کرد؟

110782

110780

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه