خبرنگار: ابوالفضل شکری
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

آدمهایی در دستگاه‌های دولتی با کمک به واردات پدر کشور را در آورده‌اند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یک عده آدم‌های صاحب منافع وارداتچی و آن آدمهای دستگاههای دولتی که منافع این افراد را به منافع ملی ترجیح‌می دهند پدر این کشور را در آورده‌اند.

آدمهایی در دستگاه‌های دولتی با کمک به واردات پدر کشور را در آورده‌اند

به گزارش ۸دی، مهرداد بائوج لاهوتی صبح امروز در نشست با مدیران کارخانجات چای لنگرود در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه تولید چای در زمانی به مرحله نابودی رسیده بود اظهار داشت: یک سری افرادی که صاحب منافع بودند و باندهای مافیا صنعت چای را به مرحله نابودی رساندند، بالاخره مافیای واردات وجود دارد.

وی افزود: همیشه در میزان مصرف چای آمار درستی وجود ندارد این رقم بر اساس داده های سازمان چای بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تن می باشد اما آیا واقعیت قضیه همین است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خوشبینانه ترین حالت تولید داخلی چای کشور ۳۰ هزار تن است و اگر مصرف ۱۲۰ هزار تن صحیح باشد مسئولان تصمیم به واردات ۹۰ هزار تن چای می گیرند. می گویند ۶۰ هزار تن بصورت رسمی وارد کشور می شود و ۳۰ هزار تن هم قاچاق می شود در مجموع ۹۰ هزار تن وارد کشور شد و ما در سال ۹۵ این موضوع را خوب مدیریت کردیم.

لاهوتی گفت: من آقای دکتر رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی را در رابطه با پیله ابریشم به گیلان آوردم و آخر نتوانستم ایشان را حالی کنم که پیله ابریشم چیست. ایشان اصلا متوجه نبود پیله ابریشم چیست. کسی که می خواهد ابریشم کشور را مدیریت کند اصلا نمی داند ابریشم چیست. اگر داد و  فریادهای ما در مجلس نبود الان سازمان چای را جمع کرده بودند.

وی با بیان اینکه زمانی درب سازمان چای را تخته کرده بودند و گفته بودند شما اصلا هیچ نقشی ندارید اظهار کرد: در آن زمان مباشر دولت در خرید چای سازمان تعاون روستایی بود. اصلا هیچ ربطی نداشت. به سازمان چای هم که به یک اداره کل تقلیل پیدا کرده بود گفته بودند شما دیگر هیچ نقشی ندارید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز پدر این کشور را واردات در آورده است. جلسه شورای اداری استان که با حضور آقای دکتر لاریجانی برگزار شد من همین جمله را گفتم که واردات کشور را درآورده است و یک عده آدم های صاحب منافع که در دستگاههای دولتی نفوذ دارند و آن آدمهای دستگاههای دولتی که منافع این افراد را به منافع ملی ترجیح می دهند پدر این کشور را در آورده اند.

بائوج لاهوتی ادامه داد: هفته گذشته یک روز مجلس را درباره همین موضوع قاچاق کالا بصورت غیرعلنی برگزار کردیم. کی می گوید ۲۵ میلیارد دلار، دیگر می گوید ۲۰ و یکی می گوید ۱۲ میلیارد دلار قاچاق کالا داریم. در هر صورت این داستان باید مدیریت شود و این بحث یک مبحث ملی است که فقط در چای نیست.

وی افزود: امسال همه به این نتیجه رسیده اند که باید بحث قاچاق کالا را حل کنند. واقعا باند واردات از مسیرهای گمرک می آورند. این دولت اراده اش برای حل مباحث اقتصادی بوده و در گام اول تعاملی با دنیا بر قرار کرده است.

نماینده لنگرود گفت: ۳۰ کارخانه فعال در کارخانه لنگرود داریم و از نظر میزان باغ چای بالاترین میزان باغ چای را در لنگرود داریم. چرا باید سندیکای کارخانه داران و کشاورزان را در لنگرود نداشته باشیم. ما باید سندیکای کارخانه دارن و کشاورزان چایکاران را در لنگرود مستقر کنیم. ما مکلف نیستیم نسخه سندیکای چای لاهیجان را اجرایی کنیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه