واشنگتن تایمز؛

حمله غیر مستقیم ایران به اسرائیل/ ۱۵۰ هزار موشک آماده شلیک

امروزه حزب الله با داشتن بیش از ۱۵۰ هزار موشک با بردهای مختلف شهرها و روستاهای اسرائیل را نشانه رفته است و قدرت حزب الله…

حمله غیر مستقیم ایران به اسرائیل/ ۱۵۰ هزار موشک آماده شلیک

به گزارش ۸دی، روزنامه واشنگتن تایمز در یادداشتی با عنوان “جنگ آینده در خاورمیانه” به جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و حزب الله اشاره کرده و می نویسد: یازده سال قبل در این ماه، اسرائیل به جنگ حزب الله که ایران حامی جدی آن بود، رفت. حزب الله نیز با راکت های زیادی پاسخ اسرائیل را داد و سه سرباز اسرائیلی کشته و دو سرباز نیز ربوده و به لبنان برده شدند.

 

این روزنامه آمریکایی می نویسد: تعداد زیادی در اسرائیل و در لبنان نقل مکان کرده و رعب و وحشت زیادی در منطقه ایجاد شد. در نهایت این جنگ بعد از ۳۳ روز متوقف شد. در حال حاضر نیز اولین احتمال در زمینه ایجاد جنگ، درگیری میان نیروهای اسرائیل و حزب الله است. امروزه حزب الله با داشتن بیش از ۱۵۰ هزار موشک با بردهای مختلف شهرها و روستاهای اسرائیل را نشانه رفته است و قدرت حزب الله نسبت به سال ۲۰۰۶ ده برابر شده است. اکنون نیز حزب الله با حمایت ایران می تواند جنگ سختی را علیه اسرائیل به راه اندازد.

 

واشنگتن تایمز در ادامه نوشت: منابع امنیتی اسرائیلی بر این باورند که همچنان محموله هایی از موشک های پیشرفته از سوی ایران بدست حزب الله می رسد که برخی از آنها در حملات هوایی جنگنده های اسرائیلی نابود شده اند. اما ایران امروز برنامه جدیدی دارد، تهران در طول ماه های اخیر یک کارخانه زیر زمینی تولید سلاح در لبنان احداث کرده است و بسیاری از مقامات اسرائیلی در این باره اظهار نگرانی کرده اند. اسرائیل حتی از طریق دیپلماسی وارد کار شده است تا هر طور شده از این اقدام ایران جلوگیری کند.

 

 

این منبع آمریکایی افزود: حضور حزب الله حتی بیش از گذشته در خود لبنان حس می شود. حزب الله در حال حاضر پا را فراتر از جنوب لبنان گذاشته و کنترل بخش های زیادی از بیروت را در دست گرفته است و نمی توان اکنون حزب الله را جدای از لبنان دانست. حزب الله همچنین موشک ها و راکت های زیادی را در زیر خانه ها،  مدارس، بیمارستان ها و مساجد نصب کرده است تا در زمان مناسب بتواند از آنها استفاده کند. مدارک و شواهد کاملا گویای این است که حزب الله برای مقابله ی جدید با اسرائیل آماده است.

 

 

واشنگتن تایمز در ادامه افزود: حزب الله همچنین اقدامات گسترده ای را در سوریه انجام داده است و حسن نصرالله رهبر جنبش حزب الله با لحن تهدید آمیزتری سخنانی را متوجه اسرائیل می کند. او تهدید کرده است که مرزهای لبنان را به روی شیعیان ایران و عراق و یمن و افغانستان و پاکستان باز خواهد کرد تا درس مهمی را به اسرائیل بدهد. اولویت رهبر حزب الله همان ایجاد هلال شیعی در منطقه است که از تهران تا دریای مدیترانه می باشد. ایران حتی در سال های اخیر ورژن جدیدی از حزب الله را در عراق و سوریه ایجاد کرده است.

 

 

این روزنامه در پایان نوشت: نکته مهم اینجاست که حتی دولت لبنان نیز حامی حزب الله بوده و در زمینه نظامی حمایت های گسترده ای از این جنبش انجام گرفته است. به هر حال در صورت وقوع هرگونه جنگی، خطرات زیادی متوجه اسرائیل است و نباید همچنان به این صلح ۱۱ ساله دل خوش بود.

 

 

 

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه