اعتبار اندک سبد کالا اقشار آسیب پذیر را از دریافت آن محروم کرد/ هدف اصلی دولت یک کمک خرجی به مردم بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره توزیع سبد کالا و نارضایتی مردمی که از دریافت سبد کالا محروم شدند اظهارکرد: با توجه به اینکه برای سبد کالا اعتبار کمی در نظر گرفته شده است ناگزیر به تعداد کمی تعلق گرفته است.

اعتبار اندک سبد کالا اقشار آسیب پذیر را از دریافت آن محروم کرد/ هدف اصلی دولت یک کمک خرجی به مردم بود

محمد مهدی رهبری املشی، عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز درباره توزیع سبد کالا و نارضایتی مردمی که از دریافت سبد کالا محروم شدند اظهارکرد: با توجه به اینکه برای سبد کالا اعتبار کمی در نظر گرفته شده است ناگزیر به تعداد کمی تعلق گرفته است.

نماینده مردم رودسرو املش در مجلس اعتبار منظور شده برای سبد کالا را ۲هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان مبلغ در دو مرحله هر بار هزار میلیارد در قالب سبد کالا توزیع میشود ،بنابراین گستره کمتری را شامل شده است.

وی با اشاره به اعتراضات مردمی مبنی بر تعلق سبد کالا به کارمندان بیان کرد: کارکنان معمولا در آخر سال کالاهایی را از دولت دریافت می کردند که این امر عموم مردم را شامل نمی شد.

رهبری املشی با تاکید بر اینکه کمیته امداد و بهزیستی در این طرح گنجانده شده اند اظهار کرد: ما معتقد بودیم که اقشار روستایی و آسیب پذیر هم باید در این طرح قرار گیرند اما این امر نیازمند اعتبار بیشتری بود.

وی با بیان اینکه یارانه ها با ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و پرداخت ۴۵ هزار تومانی عامه مردم را شامل شد گفت: مبلغ سبد کالا ۱۰۰ هزارتومان و اعتبار هر مرحله آن هزار میلیارد یعنی یک چهارم مبلغ یارانه هاست.

نماینده مردم رودسر در مجلس با بیان اینکه مجلس در رابطه با سبد کالا به دولت تذکر داد، در ادامه با اشاره به خواسته مردمی مبنی بر دریافت وجه نقد به جای کالا گفت: کالا دادن از لحاظ اقتصادی تورم کمتری را ایجاد می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دادن وجه را دامن زدن بر تورم دانست و افزود: وجه نقد تقاضا را به سمت کالاهای مصرفی که مورد نیاز کمتری است می برد بنابراین جایگرینی کالا از لحاظ اقتصادی بهتر است.

وی با تاکید بر اینکه دادن سبد کالا فقر پروری نیست گفت: این اقدام دولت کمک هزینه ای است و اشکالی ندارد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی دولت یک کمک خرجی به مردم بود نه اینکه کمک بادوام و یا فوق العاده ای باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تاکید کرد: انتظار مردم این بود که دراین طرح روستاییان و کشاورزان اولویت بیشتری داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه