فرماندار رشت در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه:

تحریم و مواد مخدر بحران امروز ایران است / اروپا و آمریکا جوانان ما را به مواد آلوده کردند

فرماندار رشت گفت: اروپا و آمریکا در صنعت مواد مخدر دخیل هستند و جوان های کشور ما را به این مواد آلوده کرده اند‌.

تحریم و مواد مخدر بحران امروز ایران است / اروپا و آمریکا جوانان ما را به مواد آلوده کردند

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، سیروس شفقی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر رشت اظهار داشت: ۵ تیر سالروز مبارزه با مواد مخدر و ۱۲ تیر سالروز صدور فرمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز را گرامی میدارم.

فرماندار رشت فقر، نابودی محیط زیست، تحریم و مواد مخدر را از بحران های امروزی کشور دانست و تصریح کرد:۲۴۰ میلیون نفر از جمعیت جهان حداقل یکبار به مواد مخدر روی آورده اند.

شفقی با بیان اینکه در جهان ۱۰ میلیون قاچاقچی حرفه ای مواد روان گردان وجود دارد متذکر شد: سالانه ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد این قاچاق است.

وی با زیان اینکه قاچاق مواد مخدر در کنار صنعت های دیگر جایگاه بالایی پیدا کرده است گفت: اروپا و آمریکا در این صنعت دخیل هستند و جوان های کشور ما را به این مواد آلوده کرده اند‌.

فرماندار رشت اعتیاد به مواد مخدر را زلزله ای خاموش دانست و خاطر نشان کرد: مصرف بیش از حد مواد و استفاده از مواد مخدر ناخالص ۴ درصد مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد مخدر و بزهکاری ارتباطی مستقیم دارند گفت: ایران با اهدای شهدای بسیار در این حوزه باز شاهد نفوذ دشمن در این قضیه است، چرا به یکباره همه چیز گران شد اما مواد ارزان شده است؟

شفقی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه باید در بحث مواد مخدر همکاری کنند یادآور شد: سرمایه انسانی کشور که شاکله اقتصاد مقاومتی است مورد هدف گزاری دشمنان است.

فرماندار رشت نیروهای بومی داخلی و ظرفیت های موجود کشور را دو رکن اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: هر دوی اینها با قاچاق کالا و مواد مخدر مورد تهاجم دشمن قرار گرفته اند.

وی ترجیح مصرف کالای داخلی را از اهم موارد کنترل قاچاق کالا دانست و گفت: نقش دولت مبارزه با منافذ قاچاق، کنترل مهاجرت و ایجاد اشتغال است.

شفقی تصریح کرد: ما باید با تمام توان با قاچاق کالا و ارز مبارزه کنیم، خوشبختانه دولت یازدهم با زیرسازی جاده اقتصاد مقاومتی بستر سازی خوبی برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دی ماه ۹۲ گفت: ان شالله با تلاش های مردم و دولت موفقیت های بیشتر در این مهم شاهد خواهیم بود و نقصان های اقتصادی کشور را رفع و قاچاق کالا و مواد مخدر را ریشه کن خواهیم کرد‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
تحریم؟! مگر موقع نمایش تلوزیونی اجرایی شدن برجام گفته نشد همه تحریم ها بالمره برداشته خواهد شد؟ مگر صنعت هسته ای را برای از بین رفتن تحریم ها ندادید؟. بله، آقای فرماندار! تحریم ها هستند و بعذ اجرایی شدن برنامه جامع یک طرفه(برجای)بیشتر شده و احتمالا می شوند اما حرف شما و دوستانشان بمنظور زمینه سازی برای مذاکرات بعدی و واگذاری بخشی دیگر از موقعیت های ایران و گرفتن عکس یادگاری با کدخدای استحاله طلبان است که البته بعید می دانم با توجه به شکست برجام هسته ای اجازه چنین کاری را پیدا کنید.
در حاشیه