فاطمه احمدی
مدیر کل امور مالیاتی گیلان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه:

مالیات باید جایگزین درآمدهای نفتی شود

انوری مالیات را از پاکترین منابع درآمدی هر کشور دانست و گفت: درآمدهای حاصل از نفت باید با درآمدهای مالیاتی جایگزین شود.

مالیات باید جایگزین درآمدهای نفتی شود

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، جواد انوری مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر رشت اظهار داشت: ۱۹ تا ۲۳ هر ماه به مالیات اختصاص دارد‌.

انوری مالیات را از پاکترین منابع درآمدی هر کشور دانست و خاطر نشان کرد: درآمدهای حاصل از نفت باید با درآمدهای مالیاتی جایگزین شود.

وی بروز نوسان در بازار نفت و تحریم های اقتصادی را از مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: به این دلیل توجه به مالیات یکی از راه های غلبه بر مشکلات اقتصادی است.

مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب بیان کرد: بر طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پرداخت مالیات یک فریضه است.

انوری درآمد حاصل از مالیات را موجب توسعه و آبادانی کشور دانست و افزود: مالیات از مهم ترین مولفه های اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان قطع وابستگی دولت به درآمد نفتی و افزایش سهم درآمدهای مالیاتی را لازم دانست و یادآور شد: نظام مالیاتی تکلیف سنگینی دارد که علی رغم تلاش های سازمان هنوز به نقطه هدف نرسیده است و باید به آن توجه بیشتری شود.

انوری نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی را ضروری خواند و گفت: ضرورت بحث مالیات در کشور های دیگر ۹۰ درصد هزینه ها را در بر می گیرد در حالیکه در کشور ما این آمار به ۵۰ درصد می رسد.

مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان با اشاره به اینکه مالیات ارزش افزوده یکی از بحث های اصلی مالیات است اذعان داشت: می توان با درآمد مالیات ارزش افزوده در توسعه و آبادانی مناطق محروم استفاده کرد.

وی طرح جامع مالیاتی را به عنوان یکی از پروژه های نوین فناوری در دنیا خواند و متذکر شد: اگر عدالت مالیاتی با اطلاعات مالیاتی گره بخورد بحث فرار مالیاتی نخواهیم داشت، همه باید با پرداخت مالیات در جهت توسعه روزافزون کشور گام برداریم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه