نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل:

برخی ادارات دولتی فاکتور چای داخلی می گیرند اما چای خارجی می نوشند

نماینده لاهیجان و سیاهکل گفت: گیلان و مازندران مرز مشترک با یکدیگر دارند و راه‌آهن رشت-قائمشهر از نیازمندی‌های دو استان است.

برخی ادارات دولتی فاکتور چای داخلی می گیرند اما چای خارجی می نوشند

به گزارش ۸دی نقل از فارس؛ ذبیج نیکفر به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی و شهدای کارمند و ترور گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان لاهیجان و سیاهکل با داشتن جاذبه‌های گردشگری و تولید علم دانش‌بنیان در حوزه سلامت می‌تواند در توسعه استان تأثیرگذار باشد.

وی بابیان اینکه نمی‌توان از موضع چای به‌سادگی عبور کرد، افزود: گرچه وضعیت چای بهتر شده اما هنوز شرایط آن مطلوب نیست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به موضوع رسوب چای در استان اشاره کرد و گفت: تولید چای در استان همچون دهه‌های گذشته رسوب می کند و در کارخانه‌ها انبار می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پرداخت به‌موقع مطالبات چای‌کاران، افزود: در سال‌های آینده بحران چای در استان گیلان ایجاد می‌شود.

نیکفر در ادامه مطلب با اشاره به مصرف چای خارجی در ادارات دولتی، خاطرنشان کرد: مشاهده می‌شود که برخی از ادارات دولتی فاکتور چای داخلی می‌گیرند اما خودشان چای خارجی مصرف می‌کنند.

وی همچنین به مشکلات ایجادشده توسط شرکت‌های سیمان سازی اشاره داشت و افزود: کارخانه سیمان سبز گیلان مشکلاتی را برای دیلمان و سیاهکل و رودبار ایجاد کرده که باید موردتوجه قرار بگیرد.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت به‌ضرورت ایجاد ارتباط ریلی بین دو استان گیلان و مازندران تأکید داشت و گفت: گیلان و مازندران مرز مشترک با یکدیگر دارند و راه‌آهن رشت-قائمشهر از نیازمندی‌های دو استان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین به‌ضرورت اصلاح فاضلاب در استان تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه استقرار جمعیتی در بین دو استان زیاد است ضرورت دارد که فاضلاب‌های غرب مازندران و شرق گیلان اصلاح شود.

نیکفر با اذعان به اینکه اعتبارات قطره‌چکان مشکلات استان را حل نمی‌کند، گفت: اگر سیستم فاضلاب مذکور اصلاح شود می‌توان از آب آن در مصارف کشاورزی و آبیاری باغات استفاده کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه