سخنران یادواره مردمی شهید انصاری در رشت:

شهید انصاری دوست حقیقی مظلومان و دشمن ظالمان بود

سخنرانی یادواره مردمی شهید انصاری سخن گفتن از امام و عدم تبعیت از راه امام را نفاق حقیقی دانست و گفت: شهید انصاری دوست حقیقی مظلومان و دشمن ظالمان بود.

شهید انصاری دوست حقیقی مظلومان و دشمن ظالمان بود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام حسین رهبری امشب در یادواره مردمی شهید انصاری در حسینیه سپاه قدس رشت گفت: شهید انصاری شاخصه های رفتاری خاصی داشتند که به واسطه همین شاخصه ها امروز به جامعه به او نیاز دارد.

رهبری اعتقاد به کارایی اسلام را اولین شاخصه مهم رفتاری شهید انصاری برشمرد و تاکید کرد: کارآمدی اسلام و نظام سیاسی اش موضوعی اساسی است. به قول رهبر معظم انقلاب گذشت زمان در این انقلاب نشان داد که اسلام و حاکمیتش می تواند جامعه را به درستی مدیریت کند.

وی افزود: البته هر آنجا که مشکل داریم مربوط به دوری از اصول اسلام بوده است. هر جا سو مدیریت بوده ناشی از عده‌ای است که از اندیشه‌های اسلامی بریده‌اند اما سو مدیریتشان متاسفانه بپای اسلام و انقلاب نوشته می‌شود. هر جا از راه امام دور شده‌ایم ضربه خورده‌ایم.

سخنران یادواره شهید انصاری و نورانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره ضرورت تبعیت از خط امام اظهار داشت: مبانی امام خمینی(ره) ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار را به ما یاد می‌دهد. هر جا در برابر استکبار ایستادیم عزت شامل حالمان شد و هر جا سازش کردیم جز سرخوردگی و زیان دنیوی و اخروی نصیبمان نشد.

حجت الاسلام رهبری اعتقاد به عدالت اجتماعی را دومین شاخصه رفتاری شهید انصاری بیان کرد و گفت: گوهر گمشده دولت‌های ما دولتهایی که آمدند و رفتند و هستند، همین موضوع عدالت اجتماعی است. امروز عده‌ای می گویند باید سرمایه گذاران بیایند و پیشرفت کنیم و هزاران کار صورت بگیرد بعد ما برویم سراغ فقرا و به داد محرومین برسیم.

وی افزود: مکتب امام چنین چیزی نمی گوید. امام انقلاب کرد که متمکنین هر روز پولدار تر شوند و فقرا هر روز فقیرتر؟

سخنرانی یادواره استاندار شهید گیلان مبارزه صریح با ضد انقلاب را سومین شاخصه رفتاری بارز شهید انصاری برشمرد و گفت: شهید انصاری در رفتار با ضد انقلاب اهل مماشات نبود. امروز هم ما نباید دشمن را دوست فرض کنیم. قرآن کریم هم می فرماید دشمنان خود را اولیا خود قرار ندهید چرا که یا شما را نابود می کنند یا از دینتان بر میگردانند.

وی افزود: شهید انصاری به معنی واقعه کلمه امام و راه امام را قبول داشت. در وصیت نامه خود آورده است که :«زیر عکس امام خمینی، عکسم را جای دهید، شاید از ترشحات روحانی عظیم این مرد بزرگ بر تصویرم غبار شرف بریزد.»

حجت الاسلام رهبری سخن گفتن از امام و عدم تبعیت از راه امام را نفاق حقیقی دانست و تاکید کرد: شهید انصاری دوست حقیقی مظلومان و دشمن ظالمان بود. کسی که در آن جایگاه مسئولیتی، اعتقادات جدی و قابل تامل داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه