رئیس مجلس در فومن:

دولت جدید باید در چهارچوب برنامه حرکت کند / مجلس تنها به وزرایی رأی می دهد که هم و غمشان ایجاد اشتغال باشد

رئیس مجلس در فومن گفت: مجلس تنها از کابینه ای حمایت می کند که تمام هم و غم آن ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور باشد.

دولت جدید باید در چهارچوب برنامه حرکت کند / مجلس تنها به وزرایی رأی می دهد که هم و غمشان ایجاد اشتغال باشد

به گزارش خبرنگار ۸دی از فومن، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهید محمدحسن افتخاری در فومن اظهار داشت: به این دلیل که شهید افتخاری از جمله شهدای مجلس شورای اسلامی بود بسیار مشتاق بودم که خدمت مردم فومن و شفت برسم.

وی با بیان اینکه شهید افتخاری در بسیاری از صحنه ها در دوران حضرت امام حضور داشتند، افزود: شهید افتخاری با تلاش ها و نفس خالصانه و با رای اعتماد شما به مجلس راه یافت و به لقاءالله پیوست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان کسی که در راه خدا شهید می شود نباید آن را مرده فرض کرد، گفت: شهدای در نزد خداوند از جایگاهی برخوردار هستند که همه نسبت به آن غبطه می خورند.

لاریجانی با بیان اینکه این شهر سرامد شهیران در کشور است، افزود: فومن مهد پرورش عالم جلیل القدری همچون بهجت فومنی است که در تاریخ معاصر بی نظیر است.

وی با بیان اینکه حضور در فومن برای عرض ادب خدمت مردم شریف فومنات است، گفت: برای پاسداشت به فردی در این مکان جمع شده ایم که برای پایبندی این انقلاب زحمت های زیادی کشیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید افتخاری تا پای از بین رفتن جانش به مردم خدمت کرده، گفت: بعضی از شهدا در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده اند و برخی دیگر در دور دست های مرز به شهادت می رسند که همه برای حفظ نظام است.

لاریجانی با بیان اینکه اگر حوادثی که در ایران پس از انقلاب رقم خورد در حدی بسیار کمتر در سایر کشور ها رقم می خورد چیزی از آنها باقی نمی گذاشت، گفت: پایداری و مقاومت ملت ایران توانست کشور را با صلابت و اقتدار حفظ کند.

وی با بیان اینکه جنگ تحیلی جنگ کمی نبوده، افزود: تمامی کشور های جهان جمع شدند تا ایران اسلامی را که تازه پا گرفته بود از بین ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرف های بی حساب سعودی ها، افزود: عربستان سعودی در زمان جنگ نیز کمک های بسیار زیادی به صدام علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد.

لاریجانی با اذعان به اینکه سربلندی ایران در عبور از مخاطرات کار کمی نبوده، افزود: ترورهایی که در کشور رقم خورد سلسله ای از سران قوا و بزرگان و فعالان جمهوری اسلامی ایران را به شهادت رساندند.

وی با تاکید بر اینکه ملت مقاوم ایران هرگز با روحیه شهادت طلبی خود سرشکسته نمی شوند، گفت: امروز هم باید مقاومت در مملکت اسلامی تقویت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از خود سوال کنیم امروز در راستای پایداری ایران چه کاری انجام داده ایم، گفت: اگر پاسخ واقعی در مقابل سوال خود دادیم یقینا پیش شهدا رو سفید خواهیم بود.

لاریجانی با اذعان به اینکه توطئه های علیه جمهوری اسلامی کمتر از ترور های گذشته نیست، گفت: ما در گذشته جریان وسیع تروریستی علیه کشور های مسلمان نداشتیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دو دهه است که درگیر تروریسم است، افزود: وقتی در سوریه برای مقاوت و پایداری ورود کردیم دلیلش این بود که وجودشان را در همان نقطعه خفه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیتی که داعش در سوریه و موصل برجای گذاشته، گفت: شیعه و سنی سالهاست که در حال زندگی در کنار یکدیگر بودند و این برنامه دشمن است که با تفرقه تالاش بر نابودی اسلام دارد.

لاریجانی با بیان اینکه باید همبستگی داخلی بیشتر شود، گفت: اختلافات همیشه زمینه بروز دارد و اینکه اختلافات را شعله ور کنیم صحیح نیست.

وی سربلندی کشور را در گرو پیروی از رهبری نام برد و گفت: هر کجا که ایران با مشکل بر خورد این ولایت فقیه بود که ایران را از بحران نجات داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات امام مبنی بر اینکه پیروی از ولایت فقیه رمز ماندگار ایران است، گفت: بدانیم اگر این انقلاب قرار است پایدار بماند رمزش این است که ولایت فقیه را مورد حمایت قرار بدهیم.

لاریجانی با بیان اینکه در مسائل منطقه ای باید به دقت ورود کرد، گفت: باید احساس مسئولیت داشته باشیم و نسبت به مسائل منطقه دلسوزانه و آگاهانه ورود کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی دقت نظر در سیاست خارجی ندارد، گفت: شناخت راه بیراهه دشمن و توطئه های استکبار را مدیون رهبری هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن با پر رویی و جسارت در کشورها ورود می کند، گفت: اگر رهبری می فرماید که خصوصیات انقلابی را در خود حفظ کنید دلیلش حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

لاریجانی با بیان اینکه نباید در توانمندی اقتصادی سستی کنیم، گفت: اگر در کشور فقر و بیکاری زیاد شود نمی توان در مورد ارزشهای آن صحبت کرد.

وی با بیان اینکه مسئله اصلی کشور جدی گرفتن مسائل اقتصادی است، گفت: مهمترین مسئله ای که کشور را در مقابل بیگانگان کمک می کند پرداختن به مسائل اقتصادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی مسئله اقتصادی مشکل بزرگی است، گفت: اینکه مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی و نوانمندی و اقتصادی تاکید دارند به دلیل این است که بسیاری ارزش های انقلاب اسلامی در گرو تحول و توانمدی افتصای است.

لاریجانی با بیان اینکه چگونه توانمندی ایجاد کردن ذهن همه را مشغول کرده است، گفت: نمایندگانی با سلیقه ها و تخصص های مختلف در مجلس حضور دارند که متفق القول هستند که مسئله اصلی کشور اشتغال، تورم و صادرات است.

وی با تاکید بر اینکه چالش های بعدی کشور باید بعد از معیشت مردم در دستور کار قرار گیرد، گفت: نمایندگان مجلس زمینه لازم برای اشتغال و کار جوانان فارغ التحصیل را در برنامه ششم دیده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آینده باید در چارچوب برنامه ششم حرکت کند، گفت: مجلس تنها از کابینه ای حمایت می کند که تمام هم و غم آن ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور باشد.

لاریجانی با بیان اینکه شرایط لازم برای تولید و کشاورزی منطقه گیلان باید بهبود یابد، گفت: یکی از مشکلاتی که در روستاهای وجود داشت این بود که زمین های موجود جوابگوی مردم برای کشت و کار نیست.

وی با بیان اینکه این موضوع موجب مهاجرت و خالی شدن سکنه می شد، گفت: به طور طبیعی تنها کشاورزی نمی تواند اقتصاد روستا را رونق ببخشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح های زیادی در این زمینه وجود دارد، گفت: باید پشتوانه های صنعتی و تبدیلی برای کشاورزان ایجاد کرد که بتواند مزید رونق اقتصاد روستاها شود.

لاریجانی با بیان اینکه باید اعتباری از صندوق توسعه در اختیار بانک ها قرار گیرد، گفت: باید وام های ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا جوان ها بتوانند از آن بعنوان زمینه فعالیت تولیدی در روستاها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روزهای آینده مجلس چنین طرحی را تصویب می کند، گفت: دولت موظف است تا زمینه تولید در روستاها را افزایش دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه