خبرنگار: ابوالفضل شکری
امام جمعه چابکسر:

شهادت می دهم که روح الله قهرمانی فردی متدین بود

امام جمعه چابکسر گفت: بنده امام جمعه چابکسر شهادت می دهم روح الله قهرمانی چابک مومن و متدین بوده است.

شهادت می دهم که روح الله قهرمانی فردی متدین بود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین محمود کشاورز عصر امروز در مراسم چهلم درگذشت روح الله قهرمانی استاندار فقید گیلان که با حضور محمود احمدی نژاد برگزار شد با بیان اینکه برخی روح الله قهرمانی استاندار فقید گیلان را متهم به بی دینی می کردند اظهار داشت: اینها حواسشان را جمع کنند. دیگر تکرار نباید شود. قهرمانی مومن، متدین و پاسدار ارزش های اسلامی بود. یک روز ساعت ۴ بعد از ظهر موبایل من زنگ خورد. دیدم تماسی از کویت است که گفتند آقای قهرمانی سفیر ایران در کویت بود. آقای قهرمانی گفتند یک تاجر ایرانی در اینجا مشکل پاسپورت داشت و می خواهد به چابکسر خدمتی بکند. من از ایشان خواستم در روستای میانده یک مسجد بسازد. اگر قهرمانی متدین نیست چرا از کویت یک نفر را فرستاده است تا در چابکسر مسجد بسازد.

وی افزود: این فرد ۱۰۰ میلیارد تومان پول داشت که ۲۰ میلیارد تومان خمس داد. ۷۲ میلیارد تومان هم برای ۷۲ مسجد نذر کرده بود. بعد ماها می گوییم آقای قهرمانی متدین نبوده است. انقدر گزارشات دروغ می فرستیم تهرانی ها هم بر اساس گزارشات ما عمل می کنند. قهرمانی سال ۶۱ وقتی از آمریکا آمد مستقیم آمد چابکسر. خواهرزاده ایشان گفت هدیه برای من چه آورده ای. ایشان پاسخ دادند یک جلد کتاب نهج البلاغه برای شما آورده ام. دومین کتاب کره زمین نهج البلاغه است. اگر قهرماین متدین نیست چرا نهج البلاغه برای خواهرزاده اش هدیه می آورد.

امام جمعه چابکسر ادامه داد: بنده امام جمعه چابکسر شهادت می دهم روح الله قهرمانی چابک مومن و متدین بوده است و هر کس آن مطلب را علیه ایشان نوشته است مترود و مردود ماست و ما آن اندیشه را قبول نخواهیم داشت.

کشاورز گفت: قهرمانی یک متدین و نمازخوان بوده است. همین آقای هاشم نیا (استاندار سابق گیلان) چقدر از خصوصیات و تدین اخلاقی ایشان در یک جمعی مطرح کردند. آیت الله قربانی هم شهادت دادند که ایشان تدین دارند.

وی افزود: دینداری محبوبیت می آورد. همه دنیا غرق در دینا و مفاسد اجتماعی هستند. عامل بدبختی غرب فاصله گرفتن از ذات اقدس خداوند است و بخاطر همین در منجلاب فساد و فحشا قرار گرفته اند.

وی تواضع را از دیگر عوامل محبوبیت دانست و گفت: تواضع یعنی در حکومت اسلامی حاکمان از بالا تا پایین نوکر مردم هستند و شما مردم ارباب و رئیس ما هستید. در حکومت اسلامی به همه می شود انتقاد کرد و اگر طرف قبول کند متواضع است. در حکومت اسلامی هر چه ولی فقیه بگوید ما باید بگوییم چشم. نه هر چه ما بگوییم آقا بگوید چشم. این تواضع نیست.

امام جمعه چابکسر افزود: من اطاعت از ولی فقیه را اطاعت از امیرالمومنین می دانم. پشتیبان ولایت فقیه باشید که ولایت فقیه همان ولایت رسول اکرم است. انسان متواضع کسی است که اگر بزرگتر او بگوید این کار را بکن بگوید چشم و اگر بگوید نکن بگوید چشم. این انسان متواضع است.

وی تأکید کرد: کسی که متواضع باشد محبوبیت اجتماعی پیدا می کند. در قلب ها نفوذ می کند. مورد محبوب ملت و ذات اقدس اله قرار می گیرد. متواضع شویم. خودمان را کوچک تر بدانیم. امام جمعه یعنی نوکر مردم، بخشدار یعنی نوکر مردم. شهردار یعنی نوکر مردم. رئیس جمهور یعنی نوکر مردم. حاکمان اسلامی یعنی نوکران مردم.

امام جمعه چابکسر افزود: اگر یک روزی یک مسئولی بگوید من از شما بزرگتر هستم و از شما بهتر تشخیص می دهم این مدیر دیگر متواضع نیست. تواضع انسان را بزرگ می کند.

کشاورز در پایان گفت: بخشش هم انسان را به بهشت می برد. همدیگر را ببخشیم. قهرمانی منزل من آمد و گفتم آقای قهرمانی من پدر معنوی این شهر هستم. می دانم که چند نفر شما را اذیت کردند. اجازه می دهید با آنها برخورد کنم؟ گفت من همه را بخشیدم. انسانهای بزرگ بخشنده هستند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه