رئیس مجلس در شورای اداری گیلان:

ایران باید سرمایه گذاری در نفت شمال را شروع کند/ وقتی آب به فراوانی در گیلان وجود دارد باید مدیریت شود

رئیس مجلس گفت: زمانی ما برای توسعه صنعت نفت در شمال مشکل داشتیم اما اکنون حل شده و ما باید در استان این را دنبال کنیم.

ایران باید سرمایه گذاری در نفت شمال را شروع کند/ وقتی آب به فراوانی در گیلان وجود دارد باید مدیریت شود

به گزارش ۸دی، علی اردشیر لاریجانی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی انصاری اخوین تنها استاندار شهید ایران و شهید نورانی معاون عمرانی وی و شهدای کارمند و ترور گیلان برگزار شد، اظهار داشت: سیمای مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان گیلان بیانگر دغدغه‌های مردم است.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید با همین دردمندی مطالبات مردم را پیگیری کند، افزود: باید مثل استاندار شهید گیلان که فرد جانباخته انقلاب بود قلب خدمتگزاران نظام برای مردم بتپد و در گرو اخلاص خدا باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گیلان از چندین نعمت برخوردار است، گفت: آیت الله قربانی استوانه علمی جهان اسلام و ایران است.

لاریجانی همچنینی به تلاش های نمایندگان مردم در مجلس اشاره داشت و اظهار کرد: استان گیلان استعدادی دارد که باید شکوفا شود.

وی با بیان اینکه دورنمای استان بسیار امید بخش است، ادامه داد: گرچه مخاطرات در مسیر پیشبرد نظام زیاد است اما باید آنها را مرتفع کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان سالها مسئله تروریسم را در جهان درباره جمهوری اسلامی مطرح کرده اند، گفت: این فشارها تنها برای بازداری ایران از مسیر سرعت آن برای تعالی جهان است.

لاریجانی با بیان اینکه دشمنان از مخاطرات ایجاد شده برای خودشان نگرانی دارند، افزود: ایران در مسائل راهبردی از دقت نظری برخوردار است که می تواند شرایط روز را به نفع خود تغییر دهد.

وی با بیان اینکه دوز مخاطرات در کشور بالا است، افزود: شرایط ایران در سطح بین المللی کاملا امیدوارکننده است.

رئیس مجلس درباره تحریم های مجلس سنا نیز اظهار کرد: شاید تصورشان برای اعمال این تحریم‌ها این است که با وضع آن بتوانند سنگ اندازی کنند اما اینگونه نیست که تنها برای کشور ما هزینه بتراشنند و خود هزینه نکنند. ظرفیت های بسیار خوبی در ایران است که باید از منابع ملی در مواجهه با مخاطرات نگاه عاقلانه‌ای داشته باشیم.

لاریجانی با تأکید بر اینکه باید با تدابیر رهبر انقلاب از گردنه‌های مخاطره‌آمیز عبور کرد گفت: معتقدیم باید با امیدواری حرکت کرد. ما ضعف هایی در مسائل درونی در سطح کلان کشور داریم. در بحث بودجه، تامین درآمد ۹۶ درصدی داریم اما مثل بودجه ۹۶، ۵۰ هزار میلیارد تومان را با اوراق مشارکت پوشش داده ایم و به این ترتیب بودجه متورم است که این محل اشکال است.

وی با تأکید بر اینکه روش مجلس در بودجه‌بندی نادرست است و باید بودجه واقعی تعریف شود اظهار کرد: ظرفیت ایران برای اصلاح پذیری زیاد و بسیاری از مشکلات در کشور از جمله مسئله آب قابل حل است. وقتی آب به فراوانی در گیلان وجود دارد باید مدیریت شود و با ایجاد سدها به حل مسئله بحران آب کمک کرد.

لاریجانی با بیان اینکه شرایط سرمایه گذاری در پتروشیمی گیلان و اشل اقتصدی در استان خوب است افزود: نمایندگان بخش خصوصی را به گیلان بیاورید و ما با دولت در این زمینه تعامل می کنیم. ایران باید سرمایه گذاری در نفت شمال را شروع کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی ما این برای توسعه صنعت نفت در شمال مشکل را داشتیم اما اکنون حل شده و ما باید در استان این را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه محدوده منطقه آزاد عوض شود گفت: این کار باید با لایحه دولت صورت بگیرد تا مجلس نیز مطالبات در این حوزه را تصویب کند.

لاریجانی درباره سد شفارود اظهار کرد: اگر در فایناس است باید دنبال و مشکلات آن رفع شود. در زمینه راه آهن رشت- قزوین هم که راه آهن شمال جنوب است باید تذکرات داده شود تا مشکلات این پروژه نیز حل شود.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه باید معضل پسماند در استان حل شود ادامه داد: تولید برق از زباله و تبدیل شدن به کود از راههای حل مشکل است که تکنولوژی آن موجود است و برخی از استان ها نیز این کار ها را شروع کرده اند. سرمایه گذارهای داخلی و خارجی در این رابطه وجود دارد و اگر وامی نیز نیاز باشد مجلس کمک می کند تا این مشکل استان نیز حل شود.  معضل زباله یک عارضه برای استان های شمالی است چون سطح آب های این استان ها بالا است و معضل آفرین است.

وی ادامه داد: برخی از مسائلی که ما تاکید می‌کنیم نسبت به آن توجه شود کشاورزی است. یکی از مسائلی که اقتصاد کشاورزی ما دچار عیب است و باید رفع شود این است که ارزش افزوده ما باید در حد ارزش منطقه ای باشد.

لاریجانی درباره معضلات چای نیز گفت: در مورد چای هم تلاش شده تا فراوری و بسته بندی شده تا این فرصت نیز استفاده شود. گرچه تولید چای در کشور پاسخگوی نیاز ما نیست اما می توانیم موجب افزایش تولید شویم.

وی در پایان گفت: تالاب انزلی از دغدغه های استان است که افرادی را باید مسئول کنیم تا تصمیم بگیرند که چه قسمت از آن در مجلس، چه قسمت آن در بانک و چه قسمت از آن در صندوق توسعه قابل حل خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه