چشم‌ها را باید شست؛

شهیدی که هر سال شهید می شود! / استانداری که فیش نجومی نداشت و بنز سوار نبود

او استانداری بود که بنز سوار نشد؛ فیش نجومی نداشت؛ آقازاده نبود و پدرش کارگر شهرداری بود! خط منافقین و بنی صدر را شناخت و رسوا کرد.

شهیدی که هر سال شهید می شود! / استانداری که فیش نجومی نداشت و بنز سوار نبود

به گزارش ۸دی، محمد مجیدپور مدیر کانال تلگرامی شهید انصاری به مناسبت سالگرد شهادت استاندار شهید گیلان نوشت:

امروز سالگرد شهادت شهید علی انصاری است، تنها استاندار شهید کشور که شهید بصیرت شناخته شده است و زندگی اش سراسر درس بصیرت و صبر و مردانگی است. او در تیر ماه ۱۳۶۰ توسط جلادهای سازمان مجاهدین(منافقین) در رشت ترور شد. بیش از ۳۵ سال می گذرد و بیش از ۳۵ یادواره برایش گرفته اند و مجری آن ستاد یادواره شهید انصاری است. هر ساله عده ای از مسئولین چند روز مانده به تاریخ شهادت دور یک میز جمع شده و جلسه کاری برگزار می کنند و فاتحه ی شهید را می خوانند تا سال بعد و یادواره بعدی!!

فلسفه یادواره برای شهید انصاری چیست؟ شما را به خدا سوگند….مگر شهید به فاتحه نیاز دارد!؟ مگر شهید محتاج بَه بَه و چَه چَه ماست یا اگر فلان وزیر و رئیس بیاید سخنرانی روح شهید متعالی‌تر می‌شود!؟

تصویری که از شهید انصاری ارائه می‌شود یک شهیدی است که نه دشمن دارد نه دوست! نه جاذبه دارد نه دافعه….گویی تیری از غیب و اشتباه به ایشان خورده و تمام!

شهید انصاری که در این یادواره ها نشان داده شد نه برای اسرائیل خطر دارد نه برای مستضعفان مایه‌ی امید است.

از این ستاد برگزاری و مسئولان متولی یادواره میپرسم:  من بعنوان یک جوان ۲۶ ساله چرا باید بعد از ۳۶ سال بیایم و در یادواره شهید شرکت کنم؟

مجلسی برگزار می کنید و دسته گلی نثار سنگ قبر شهید و از هر جناح و گروه می آیند و می نشینند و به حرف های کذا و کذای سخنران گوش می دهند و خداحافظ تا کی؟ تا سال بعد!

سخنران هم برایمان از مقام شهید در آخرت می گوید و اینکه ان شا الله شهدا، شفیع ننه بابای ما باشند والسلام و ختم جلسه.

برادر و خواهر ….بگذار تا برایت بگویم که چرا شهید انصاری زنده است و زنده تر از ماست و اینکه چطور شهید راهنمای دنیای ما هم هست.

شهید انصاری به ما می گوید: “ترسوها جسارت مبارزه ندارند” انصاری به ما می گوید “در مقابل ظالم سکوتت را بشکن و بر سرشان فریاد بزن و فریادت را به شیون مبدل کن” او خبر می دهد:
“هیچ مکتبی به غیر از اسلام یارای پیاده کردن عدالت اجتماعی را ندارد”

شهید انصاری فقط به درد دهه شصت و پنجاه نمی خورد. شهید انصاری و رسم و سیره او درمان درد جامعه ما در دهه ۹۰ نیز هست.
شهید انصاری در زمان حیات خود دوست و دشمن داشت.

شهید انصاری دکترای ریاضی در آمریکا را ول کرد و بخاطر انقلاب خمینی آمد ایران…

او استانداری بود که بنز سوار نشد؛ فیش نجومی نداشت؛ آقازاده نبود و پدرش کارگر شهرداری بود! خط منافقین و بنی صدر را شناخت و رسوا کرد.

حرف آخر:
شهید انصاری را جوری بازگو کنیم که خط خطوطش مشخص شود تا دوباره دوستان و دشمنان شهید انصاری برای زمان و زمانه ی ما مشخص شوند. او یک شاخص و الگوی مدیریت انقلابی است که باید مطالبه شود و زنده نگه داشته شود برای همیشه‌ی تاریخ

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه