وحید جلیلی:

لطفا دو دقیقه درباره شهید انصاری صحبت کنید!

ما باید نصابی را در نظر بگیریم و بگوییم هر دانشجوی حزب‌اللهی باید این نصاب از تاریخ انقلاب را بداند و هر دانش آموز باید این نصاب از تاریخ انقلاب را بداند.

لطفا دو دقیقه درباره شهید انصاری صحبت کنید!

به گزارش ۸دی، به‌مناسبت سالروز ترور علیاخوین انصاری، تنها استاندار شهید کشور  برشی از سخنان وحیدجلیلی در جمع فعالان فرهنگی گیلان، در مهر ماه ۱۳۹۴ که در هفته نامه راه ۵۷ منتشر شد تقدیم خوانندگان محترم می شود:

? یکی از متعلقات ذکر برای خدا، تاریخ است. شخصیت‌ها و ماجراهای تاریخی، «و ذَکّر هُم بِأیامِ الله» امر صریح قرآنی است. چند سال پیش حضرت آقا در یکی از دیدار‌‌ها‌ی خود با دانشجویان تقریبا کل بحث را به تاریخ اختصاص دادند ولی متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد. ده‌ها اردوی فلسفه‌ی غرب و… تشکیل می‌شود و بچه‌ها را می‌برند و بحث‌ها‌ی کلامی و… انجام می‌دهند، ولی معلومات تاریخی به بچه‌ها منتقل نمی‌شود. اگر درست #فتنه سال ۶۰ ترسیم شده بود و فرآیندها و جریان‌های آن مشخص شده بود و به نظر بنده زمینه برای فتنه۸۸ پیش نمی‌آمد.

? ما از لحاظ تاریخی اطلاعات اندکی داریم. چه تاریخ دور و چه نزدیک خود را نمی‌شناسیم. تنها حوزه‌ای که روی آن کار شده است دفاع مقدس است. در ۲۰ سال اخیر، تنها برگ برنده‌ای که در جا‌ها‌ی مختلف به کمک ما آمده است چه در حوزه‌ی فرهنگ عمومی و چه در حوزه‌ی رسانه و هم در حوزه‌ی هنر ما را جلو برده، دفاع مقدس بوده است ولی در مورد تاریخ انقلاب، هم در تاریخ محلی و هم تاریخ سراسری اطلاعات ما کم است. مثلا در مشهد کسی شهید کامیاب را نمی‌شناسد یا در رشت، کسی انصاری و بقیه بزرگان را نمی‌شناسد. این ضعف ما است و نباید آن را به کسی نسبت دهیم.

? ما باید نصابی را در نظر بگیریم و بگوییم هر دانشجوی حزب‌اللهی باید این نصاب از تاریخ انقلاب را بداند و هر دانش آموز حزب‌اللهی باید این نصاب از تاریخ انقلاب را بداند. مثلا این ۴۰ نفر از چهره‌ی انقلاب را باید بشناسد و به سن ۲۵ سالگی که رسید باید صد نفر از چهره‌‌های تاریخ انقلاب را بشناسد و در مورد هر یک از آنها در حدود دو دقیقه صحبت کند ولی متاسفانه چنین اطلاعاتی نداریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه