قابل توجه شهروندان گیلانی؛

منتظر کاهش قبض برق تابستان نباشید!

معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: برای این تبدیل، باید میانگین درجه گرمای هوای استان طی دو ماه به طور میانگین بیش از ۴۰ درجه باشد و این درجه هوا در گیلان حاکم نمی شود.

منتظر کاهش قبض برق تابستان نباشید!
به گزارش ۸دی به نقل از خزر، معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: با وجود وضعیت شبکه و گرمای هوا، از همه مردم تقاضا می‌شود در پیک مصرف برق صرفه‌جویی را در راس امور زندگی خود قرار دهند.
وی افزود:باید استفاده از وسایل سرمایشی در این روزهای گرم مدیریت شود و درجه کولرها به گونه درست تنظیم شوند.
معاون امور عمرانی استانداری گیلان در خصوص امکان تغییر تعرفه برق گیلان از مناطق گرمسیری مناطق ۴به ۳ گفت: در سال ۸۷ با توجه به گرمای هوا توانستیم تعرفه برق گیلان را از حالت معمولی به مناطق گرمسیری ۴برسانیم ،اما تبدیل این تعرفه به مناطق ۳ گرمسیری وجود ندارد.
وی تصریح کرد:برای اینکه استانی در کشور از تعرفه برق مناطق ۳ گرمسیری بهره‌مند شود، باید میانگین درجه گرمای هوای آن طی دو ماه به طور میانگین بیش از ۴۰ درجه باشد و این درجه هوا در گیلان حاکم نمی شود.
شعبان‌پور با بیان اینکه در سال گذشته سه برف سنگین مواجه بودیم که بیش از ۲۰میلیارد تومان خسارت بر استان وارد شد و شبکه های برق آسیب دیدند،خاطر نشان کرد: در برنامه ۵ ساله برق گیلان مقرر شده است تا سال ۱۴۰۰ استان ما از شبکه توزیع برق ایمن برخوردار شود.
وی تصریح کرد: این برنامه ریزی ۵ساله برای تغییر وضعیت شبکه های برق در استان شروع شده است و تاکنون ۳۶۰ کیلومتر کار انجام شده است و بنا داریم تا پایان سالجاری هزار کیلومتر کابل خود نگه‌دار را جایگزین کابل های موجود کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه