رئیس‌کل دادگستری استان گیلان:

قضات دادگستری حق ورود به جناح‌بندی‌های سیاسی را ندارند

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر برخورد قاطع با معاندان و ضد‌انقلاب گفت: قضات دادگستری حق ورود به جناح‌بندی‌های سیاسی را ندارند.

قضات دادگستری حق ورود به جناح‌بندی‌های سیاسی را ندارند

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، احمد سیاوش‌پور در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدای معظم و جانفشانی‌های امت اسلامی و رهبر کبیر انقلاب به ثمر نشسته و همه آحاد جامعه در قبال این انقلاب اسلامی مسئول هستیم.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در این راستا قوه‌قضاییه با قدرت و صلابت پاسدار خون شهیدان و قانون اساسی بوده و خواهد بود افزود: در جمهوری اسلامی ایران تمام قوا با وحدت و همدلی در راستای دفاع از حقوق مردم و خون شهیدان و آرمان‌های انقلاب اسلامی با تمام قدرت در صحنه هستند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی همواره علیه ایران توطئه می‌کنند افزود: دشمنان نظام اسلامی این را بدانند که ملت بزرگ ما مثل کوه استوار و سربلند با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، امید دشمنان را به یاس تبدیل کرده و دشمنان نظام اسلامی آرزوی خود را به گور خواهند برد.

سیاوش‌پور با بیان اینکه در کشور ۱۵ میلیون پرونده قضایی در فرآیند رسیدگی دادرسی قرار می‌گیرد گفت: این تعداد ورودی پرونده با شأن شخصیت جامعه و نظام، تناسب و سازگاری ندارد و دلایل مختلفی باعث این امر شده که راه رفع این مورد در تعامل و همکاری سه قوه قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه بنا به وظیفه ذاتی خود مسئول رسیدگی به تظلم خواهی و شکایات است افزود: حفظ حقوق شهروندان و رسیدگی به شکایات مردم یکی از وظایف اصلی دادگستری بوده اما پیشگیری و تبیین و ارائه برنامه‌های آموزشی از سوی سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها می‌تواند تا حدود زیادی حجم ورودی پرونده‌ها را کاهش دهد.

سیاوش‌پور با برشمردن وظایف اصلی و ذاتی قوه قضاییه بر لزوم برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان تاکید کرد و گفت: قوه قضاییه در راستای جلوگیری از تبعیض و رانت خواری و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی با قدرت پیش خواهد رفت و بدون اغماض با متخلفان برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به ویژگی‌های بارز و بایدهای رفتاری قضات دادگستری اظهار داشت: قاضی، حق ورود به جناح بندی‌ها و مسایل سیاسی را ندارد اگرچه قضات بایستی در برخورد با ضد انقلاب و معاندان با قدرت و قاطعیت برخورد کنند.

به گزارش تسنیم، در این جلسه احمد عبادی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری و عباس جاذب به‌عنوان دادستان شهرستان آستارا از سوی رئیس کل دادگستری گیلان معرفی شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه