آئین رونمایی از مستند «با صبر، زندگی» برگزار شد + جزئیات نحوه خرید

آئین رونمایی از مستند «با صبر، زندگی» ساخته وحید فراهانی ۱۳ تیرماه، در سینمای فلسطین و با استقبال پرشور مخاطبان برگزار شد.

آئین رونمایی از مستند «با صبر، زندگی» برگزار شد + جزئیات نحوه خرید

به گزارش ۸دی، به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت، آئین رونمایی از مستند «با صبر، زندگی» ساخته وحید فراهانی ۱۳ تیرماه، در سینمای فلسطین و با استقبال پرشور مخاطبان برگزار شد. در این جلسه که خانواده شهدای مدافع حرم حضور داشتند فیلم به نمایش درآمد و با استقبال بسیار زیاد تماشاگران مواجه شد. بعد از اتمام نمایش فیلم پرویز شیخ طادی؛ کارگردان سینما از اصغر بختیاری مسئول موسسه روایت فتح، وحید فراهانی کارگردان مستند «با صبر، زندگی» و امیررضا مافی نویسنده مستند روی صحنه آمدند و درباره این کار سخن گفتند.

پرویز شیخ طادی به عنوان اولین سخنران اظهار کرد: بعد از دیدن چنین فیلمی حرف زدن بسیار دشوار است، چون قلب به حدی درد می‌گیرد که برای رسیدن به آرامش بایست اندکی صبر کرد. من از زمانی که فیلم آغاز شد با آن همراه شدم و به سوریه سفر کردم با خانواده عزیزانی که در این سرزمین سختی‌های فراوان کشیدند، همراه شدم اما می‌دانم این درد قابل تسکین برای آن مردم سرزمین نیست اما وظیفه خود می‌دانم که به آنها بگویم ملت ایران آنها را در این مقاومت تنها نخواهد گذاشت.
وی افزود: من فیلم داستانی می‌سازم برای همین شاید کمی داستان‌سرایی در کارم وجود داشته باشد اما در مستند شرافت و صداقتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت برای همین خواهش می‌کنم فیلمسازان این حوزه همیشه پاکی مستند را فراموش نکرده و حقایق را بیان کنند؛ همانند کاری که فراهانی در فیلم« با صبر، زندگی» انجام داد.
در بخش بعدی این مراسم اصغر بختیاری مسئول موسسه روایت فتح تاکید کرد: امیدوارم مسیری که موسسه روایت فتح در پیش گرفته با جدیت ادامه پیدا کند، چون وظیفه ماست که آنچه را که بر مردم سوریه می‌رود را تصویر کنیم. البته تاکید کنم که پرداختن به موضوعات مقاومت همیشه اولویت ما باقی خواهد ماند و ما به صورت جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.
وی ادامه داد: شهید مرتضی آوینی علمدار جریانی بود که امروز فیلمسازانی نظیر وحید فراهانی آن را ادامه می‌دهند برای همین به تمام مستند‌سازانی که در این حوزه فعال هستند توصیه می‌کنم موضوعات اینچنینی را به صورت جدی مد نظر قرار دهند تا گوشه‌ای از آنچه که رخ داده را به مردم جهان نشان دهند.
وحید فراهانی کارگردان این فیلم سینمایی نیز تاکید کرد: از روی خانواده شهدای مدافع حرم خجلم چون نتوانستم به طور کامل رشادت و جانبازی مدافعان حرم را نشان دهم. البته این را هم بگویم که ایثار آن بزرگان به اندازه‌ای بزرگ است که در قالب فیلم نمی‌گنجد و من امید دارم که در آینده با کارهای بعدی جبران آنچه را که از دست رفته بکنم.
وی ادامه داد: این فیلم همانند دیگر آثاری که درباره عراق و سوریه ساخته شده با لطف ائمه بوده و ما به طور آشکار از الطاف حضرت زینب(س) در این کار بهره بردیم.
وی با بیان اینکه راه سوریه هم اکنون برای فیلمسازان باز است، گفت: در گذشته برای رفتن به سوریه مشکلات فراوانی داشتیم اما امروز آن موانع از بین رفته و ما می‌توانیم در این حوزه کار کنیم برای همین فیلمسازان باید در حد توان خود تلاش کنند تا گوشه‌ای از آنچه در سینمای مستند رخ می‌دهد را نشان دهند.
فراهانی با بیان اینکه افتخار می‌کند که زیر پرچم شهید آوینی ادامه راه می‌دهد، گفت: متاسفانه ما در نشان دادن آنچه در سوریه رخ می‌دهد ضعیف هستیم چون وقتی کارهای مشابه غربی را می‌بینم افسوس می‌خورم که چرا آنها اینگونه باید در این زمینه کار کنند. آنهایی که حقایق را به طور واقع نشان نمی‌دهند بلکه آنچه را که می‌خواهند تصویر می‌کنند.
وی با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایط کار را جلوی دوربین برده، گفت: برای ساخت مستند « با صبر، زندگی» ما رنج بسیاری کشیدیم برای همین شاید کمی ارزش هنری کار نادیده گرفته شود اما مطمئنم در تجربیات آینده این مشکل حل خواهد شد.
امیررضا مافی نویسنده این مستند نیز در سخنانی تصریح کرد: کاری که تماشا کردیم بسیار گویا است این اثر به ما یادآوری می‌کند که کودکان سوریه چگونه قربانی جنایت غربیان و مزدوران وابسته به آنها هستند. آنها برای رسیدن به منابع پوچشان حتی از جان کودکان نیز چشم‌پوشی نمی‌کنند برای همین ساخت چنین کارهای الزامی است تا دنیا به آگاهی بیشتری در این زمینه رسد.
وی به سخنان فوق اضافه کرد: با صبر زندگی تنها تلنگری برای مردم دنیا نیست بلکه تلنگری برای خود ما نیز است چون باید بدانیم ما در مقابل تمامی کودکان سوریه و عراق مسئول هستیم و نباید هیچ گاهی رنجی که بر آنها رفته فراموش کنیم البته قبول دارم که شاید اطلاع‌رسانی کافی در این زمینه صورت نمی‌گیرد برای همین از مسئولان امر تقاضا می‌کنم که با حمایت‌های خود، به سینماگران علاقمند در این حوزه زمینه‌ساز تولیدات بیشتر در زمینه سوریه و عراق شوند.
در ادامه این برنامه حاجی بابایی نماینده مجلس با تشکر از عوامل مستند «باصبر، زندگی» در باره محتوای این مستند گفت: اتفاقاتی که در این منطقه می افتد و ۱۲۰ کودک کشته می شود کسی باور میکند یعنی شما فکر میکنید که اگر قرار باشد به یک نفر از شما بگویند این کار را شما انجام دهید اصلا تصور می کنید بتوانید چنین کاری را انجام دهید؟ اما چه اتفاقی می افتد که یک کسی این کار را انجام میدهد اولین بارش هم نیست آخرین بارش هم نیست یعنی آن مجموعه ای که این کار را انجام دادند نه اولین بارشان است نه آخرین بار.  به آنها آموخته اند که اگر شما بکشید بزرگ می شوید این تفکر را به راحتی نمی توان از ذهن آنها بیرون کرد. به آنها آموخته اند که شما با این حرکت جاودانه می شوید با این حرکت می مانید و مصرف آنها هم همان لحظه است.
این نماینده مجلس با اشاره به تولید کنندگان این تفکر در دنیا افزود: کسانی که این تفکر را تولید می کنند کسانی هستند که به همه کسانی که در دنیا آزادانه زندگی می کنند ایراد می گیرند و اشکال وارد می کنند. یک موقع بحث این است که واقعا کسی یا کشور ما یا هر کسی که واقعا دنبال این هستند که با امریکا دعوا داشته باشند به نظرم اگر کسی فکر بکند که فلبداهه فکر کند باید با آمریکا دعوا بکند عقل سالم نباید باشد. او با ما دعوا دارد. درست برعکس آن چیزی که بعضی ها فکر میکنند مردم سوریه با آمریکا دعوا ندارند آمریکا با مردم سوریه دعوا دارد . امریکا برای اینکه شهروندانش شهروندهای درجه یک باشند و بقیه دنیا شهروند درجه ۲ باشند در سوریه این اقدامات را انجام داده حالا این شهروند درجه ۱ اش نیاز به نفت دارد نیاز به زمینش دارد نیاز به مردمش دارد نیاز به قدرتش دارد یک باره ۵۰۰ میلیون دلار به عربستان سعودی سلاح می فروشد و هم ۵۰۰ میلیون دلار پول می گیرد هم سلاح هایش را می فروشد هم جوان هایش مشغول کار می شوند آن سلاح ها را خودش استفاده می کند در عربستان نه آنها همین پولی که در اختیار داعش قرار می گیرد آمریکا یک روز اراده بکند داعش نیست عربستانی ها یک موقع با ما مذاکره کردند گفتند شما اگر ین کار ها را برای ما انجام دهید ما در مدت ۲۴ ساعت داعش را از بین می بریم یعنی به کلی سیمش را می کشیم.ابزار است ابزاری که استفاده می کند و جالب است کودکانی که کشته می شوند فدایی و قربانی خیلی ها هستند خواسته یا نا خواسته.
این نماینده مجلس با اشاره به تحرکات تکفیری ها گفت: آنها دوست دارند در تهران بجنگند دوست دارند در اهواز اصفهان و خیابان های ما بجنگند هر چقدر هم پول بگید هزینه می کنند و این حرکتی که دارد شکل می گیرد و آنها دارند دنبال می کنند واقعا ایران دارد به یک قدرت و یک قطب فکری تبدیل می شود این مهم است . ما الان در دنیا ۲ قدرت فکری داریم امریکا  و ایران قدرت فکری هستند دیگر بحث نظامی گری نیست . سوریه برای ما تنگه احد است تنگه احدی که در جنگ پیامبر یک عده را گذاشت آنجا و فرمود ما داریم میجنگیم شما هر کاری کردید آنجا را رها نکنید اگر آنجا را رها کنید ما را محاصره می کنند و از بین می برند. وشهدای حرم آنجا را رها نکرده اند تا الان و به همین دلیل امنیت ما کامل است . آنجا رها شود ۱۰۰ ها هزار از این جوانانی که از اروپا و جاهای گوناگون جمع کرده اند تحت عنوان داعش وارد کردند اینها کسانی هستند که آماده این حرکات هستند . یکی دوبار آمدند در ایران کار هایی انجام دادند و برگشتند.
خانواده های شهدای مدافع حرم  که از میهمانان ویژه این برنامه بودند، در پایان این برنامه از عوامل مستند«باصبر، زندگی» تشکر کردند.
علاقه‌مندان برای مشاهده مستند  «با صبر، زندگی» می‌توانند به سایت اینترنتی سینمامارکت http://cinemamarket.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه