اعضای شورای شهر رشت در بین خبرنگاران حضور یافتند

مظفر نیکومنش، امیر حسین علوی، رضا رسولی و فرهاد شوقی در نشست صمیمی اعضای شورای شهر با خبرنگاران جهت ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه حضور یافتند.

اعضای شورای شهر رشت در بین خبرنگاران حضور یافتند

به گزارش ۸دی نیوز، مظفر نیکومنش ریس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا در نشست صمیمی  اعضای شورای شهر با خبرنگاران جهت ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه  با تاکید بر اینکه شهر نشینی مهمترین مولفه سلامت در قرن حاضر است در ادامه از آغاز مذاکرات با سرمایه گذار بخش خصوصی برای احیای دو رودخانه زرجوب و گوهر رود خبرداد و گفت: هم اکنون مشاور بر روی طرح کار می کند.

نیکومنش از نصب حوضچه شیرابه در مرکز دفن زباله سراوان خبرداد و بیان کرد: بنرهایی به منظور فراخوان سرمایه گذاردر این پروژه در سطح شهر نصب می‌شود تا افراد واجد شرایط برای اجرای این طرح داوطلب و انتخاب شوند.

وی با بین اینکه از۶ هزار تن زباله ای که به سراوان وارد می شود ،۷۰ درصد زباله تر و قابل احیا می باشد گفت: برای ۳۰ درصد پسماندهای خشک مذاکراتی با بخش خصوصی انجام شد که این زباله‌ها را به صورت تفکیک شده از شهرداری دریافت کند وبه بازیابی آنها اقدام کند.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ کیلومتر طول شبکه فاضلاب شهر است اظهار کرد: فاضلاب سنتی شهر باید احیا شود که این امر نیازمند برنامه ریزی مدونی است.

رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه ساختار حمل و نقل عمومی شهر نیاز به اصلاح و بازسازی دارد افزود : شهر رشت دارای شهر رشت ۴۶ اتوبوس فعال، ۳۰ اتوبوس بدون راننده و ۲۶ اتوبوس نیاز به تعمیر است

رسولی احیای مجدد سازمان خدمات موتوری شهرداری رشت را با توجه به مطرح بودن سازمان مذکور در استان و نیز اهمیت آن در فصول بارندگی و برف مورد تاکید قرارداد و افزود: این امر در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در حال بررسی است.

وی با اشاره به قرارداد منعقده فی مابین شهرداری رشت و شرکت مهندسین مشاور اندیشکار افزود: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر رشت و مطالعه بر روی گزینه های مختلف حمل و نقل و ترافیک شهر رشت اعم از LRT،BRT مترو و غیره و تمرکز اصلی مشاور بر روی گزینه های قطار زیر زمینی و عدم تصویب آن در شورای عالی حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر رشت تشکیل شد تا گزینه های مناسب شناسایی شود.

امیر حسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه از اجرایی شدن فاز دوم بازگشایی محدوده تختی به خیابان معلم رشت با استفاده از اوراق مشارکت خبرداد و افزود: افزایش ضریب اطمینان و امنیت در سرمایه گذاران و جذب سرمایه ها از امور مورد توجه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر است.

shora

وی با تاکید بر شفاف سازی و تسهیل و روان سازی فعالیت های مربوط به امور سرمایه گذاری و مشارکت به تصویب شیوه نامه سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: تلاش در جهت کاهش تصدی گری شهرداری ،فراهم آوردن الگوی کارآمد تامین منابع مالی مستمر و پایدار شهرداری از مهم ترین اهداف شیوه نامه سرمایه گذاری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر شناخت ،تحلیل و معماری شهرداری الکترونیک رشت و تهیه rfp. پروژ ه های مورد نیاز بیان کرد:طرح جامع تالاب عینک که به یک دغه دغه برای مردم تبدیل شده است که در کمیسیون پی گیری می شود.

علوی از تدوین بانک بانک اطلاعات سرمایه‌گذاری رشت خبرداد و گفت: در این بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاران داخل استان و کشور که قصد سرمایه‌گذاری در کلانشهر رشت را دارند در حوزه های مختلف ساماندهی می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه در این بانک تمام اصناف، صنایع و پیمانکارانی که قصد دارند سرمایه‌گذاری کنند گرد آوری می شود خاطرنشان کرد:فراهم آوردن زمینه و بستر مشارکت سرمایه گذاران در توسعه امور شهری بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به پی گیری مطالبات معوقه  شهرداری از دستگاههای اجرایی  اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار موثر و کلیدی است باید منابع تأمین و مطالبات شهرداری در اسرع وقت وصول شود.

علوی با تاکید بر اینکه بررسی بودجه۹۳ به طور عملیاتی پی گیری می شود گفت:ارایه راهکار و پیشنهادهای عملیاتی به منظور استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت ها های رها شده توسط مردم و اصحاب رسانه ما را در رسیدن به اهدافمان یاری خواهد کرد.

فرهاد شوقی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی نارسایی های فراوانی در شهر وجود دارداز ابتلای ۸۰ درصد متکدیان و بی‌خانمان‌های رشت به اعتیاد خبرداد و افزود:این افراد به لحاظ شدت اعتیاد در زمره افراد پر خطر محسوب می شوند

وی با اشاره  ساماندهی و شناسایی متدکدیان و افراد بی خانمان در شهر رشت گفت: ایجاد امکانات خوابگاهی موقت جهت افرادی بی خانمان و خیابانی تا تعیین تکلیف قانونی انها در جهت کاهش مخاطرات اجتماعی و اقتصادی توسط شورا پی گیری می شود

وی با بیان اینکه ستاد ساماندهی متکدیان نیازمند همکاری شهرداری و همکاری دادگستری استان، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی و غیره است گفت: کاهش وقوع جرم و رفتارهای پرخطر در متکدیان که بیشتر معتادان خیابانی هستند،افزایش دسترسی به جمعیت بی خانمان با رفتارهای پرخطر ،بیماریهای روانی و مزمن ،از اهداف ایجاد این سامانکده است.

وی ایجاد تعامل و همگرایی در فعالیتهای فرهنگی در شهر را مورد تاکید قرارداد و افزود: شورای اسلامی شهر رشت به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری بین سازمانها متولی اجرای سیاستهای فرهنگی و پیشگیری از موازی کاری کمیته ای را تشکیل خواهد داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه